eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPOMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje! › Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje!
  • Data: 2007-03-31 13:47:43
    Temat: Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje!
    Od: "DarkStar" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ja swój NIP uzyskałem 230km od miejsca zameldowania, gdyż tam podjąłem
    pracę. Więcej - sam złożyłem wniosek, nie za pośrednictwem pracodawcy.
    Powiedziałem, że zaczynam pierwszą pracę na umowę zlecenie (wtedy taką
    miałem) i pani przyjęła druczek bez mrugnięcia okiem (to nie tylko
    inne miasto było, ale nawet inne województwo) - gwoli ścisłości -
    mówię o Wrocławiu, urząd Stare Miasto.
    Najlepsze jest to, że później nie chcieli przyjąć mojego PITa w
    miejscu zameldowania, bo NIP miałem wrocławski, a rozliczałem się u
    siebie. :D Teraz wiem, że PITa należy składać tam gdzie się mieszka, a
    niekoniecznie tam, gdzie się jest zameldowanym (nawiasem mówiąc,
    powinni o tym w szkole mówić, lekcje wychowawcze by się przydały na
    coś), ale wtedy nie wiedziałem i nikt nawet z US nie raczył o tym
    poinformować, mimo że wiedzieli z czym mam problem. Ktoś kompetentny
    od razu by powiedział "chłopie, idź złóż tego PITa we Wrocławiu, tam
    ci go przyjmą, bo tam mieszkasz i pracujesz, to nic, że jesteś tu
    zameldowany", ale usłyszałem tylko "my go nie przyjmiemy, to nie nasz
    NIP".

    Przez trzy lata dowiedziałem się, że 95% urzędników jest
    niekompetentnych, a każdy interpretuje przepisy na swój sposób (bądź
    po prostu ich nie zna, ale lepiej zjechać petenta i odprawić z niczym,
    wtedy jesteśmy górą - broń Boże nie przyznawać się do własnej
    pomyłki!).

    Podsumowując - US powinien wystawić Ci NIP nawet bez uzasadnienia,
    wystarczy, że powiesz, iż zaczynasz pracę i potrzebujesz NIPa. To
    teoria oczywiście, a jak się ma do praktyki, to każdy wie...

    Pozdrawiam i życzę szczęścia.