eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPOMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje! › Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje!
  • Data: 2007-03-31 08:38:30
    Temat: Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje!
    Od: Rafał Prasał <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Te panie w tych okienkach w US to są ogólnie bardzo niemiłe i zachowują
    sie jakby co najmniej jakąś władzę miały, a tak naprawdę gówno mogą.

    Generalnie Jeśli chodzi o NIP, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z
    wnioskiem wystąpił Twój pracodawca, tuż po podpisaniu z Tobą umowy...
    Możesz oczywiście zrobić to sam jak już będziesz posiadał umowę z Twoim
    pracodawcą,... bo US żąda potwierdzenia tego, że gdzieś pracujesz,
    czyli, że niejako nip jest Tobie potrzebny. W normalnym kraju
    wystarczyłby pesel/ nr ubezpieczenia, ale jak już ktoś, gdzieś zauważył
    to jest POLSKA...

    Jeśli chodzi o złożenie wniosku o NIP w innym niż wynikający z Miejsca
    zameldowania stałego US, to nie powinno być z tym problemów. Sam
    składałem wniosek w Gdańsku a zameldowany na stałe jestem w Giżycku.
    Będzie to wymagało z Twojej strony uśmiechu i ściemy(lub nie)...

    "Ja tak rzadko bywam w domu i nie ma szans na to, zebym pojechał tam na
    jeden dzień, tylko po to, żeby złożyć odpowiedni wniosek w US. W sumie
    to strata jednego dnia dla mnie. Czy nie ma możliwości, aby mój wniosek
    został tam przesłany wewnętrzną korespondencją?"

    następnie około 2ch-3ch tygodni czekasz na NIP... i tu uwaga - musisz go
    odebrać osobiście :], w miejscu zameldowania stałego.

    ja tak miałem, bo całą korespondencję kieruję do domku ;).

    Powodzenia. I nie przejmuj się...