  • Data: 2009-04-20 09:29:00
    Temat: Re: PIT36L - pytania
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Zbigniew Braniecki" <z...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:333e3bba-5d18-4dfb-9cff-39a65f3362d2@w40g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > 2) "Koszty uzyskania przychodu" - kiedy przegladalem ustawy i
    > rozmawialem z milymi paniami w urzedzie podatkowym, wynioslem
    > przekonanie, ze nie moge miec kosztow uzyskania przychodu jesli jestem
    > na liniowym. Pewnie cos pomieszalem. Jak to jest?

    pomyliles liniowy z ryczaltem

    > 2.1) Co moge a czego nie moge wpisac do kosztow uzyskania przychodu?
    > 2.2) Jaka jest maksymalna wysokosc kosztow uzyskania przychodu?

    Nie ma. Mozesz zarobic 100 zl a kosztow miec 10000.
    Wowczas poniesiesz strate w wysokosci 9900 zl.
    Nie slyszales nigdy o pojeciu "strata"?

    > 2.3) Czy jesli wplacalem zaliczke w wysokosci 19% uzyskanego
    > przychodu to moge teraz wpisywac koszty uzyskania go?

    To znaczy, ze byles kompletnym frajerem, sponsorujacym panstwo.
    Normalnie robi sie tak, ze prowadzisz ksiazke przychodow i rozchodow, w
    ktorej zapisujesz swoje przychody i koszty *na biezaco* - paliwo, telefony
    komorkowe na podstawie *faktur* i zaliczki wplacasz od *dochodu* czyli
    przychodu minus koszty a nie od przychodu.
    Jesli nie brales faktur zakupowych, to sorry, ale za tamten pozostaniesz juz
    frajerem do konca. Moze od tego choc zmadrzejesz.
    Wogole ksiege przychodow i rozchodow to Ty prowadzisz, czy tylko tak sobie
    wplacales "na pale" te zaliczki?

    > 2.4) Jak to robic teraz (w sensie - od tego miesiaca), co moge
    > wpisywac? To jest doradztwo wiec nie mam kosztow jak wynajem budynku,
    > materialy itp.

    Telefon komorkowy, paliwo wg kilometrowki, wyjazdy sluzbowe PKP, literatura
    fachowa, kursy, studia podyplomowe. Chlopie mozliwosci sa setki i tysiace.

    > 2.5) Nie zbieralem (poniewaz nie wiedzialem) zadnych kwitow czy
    > rachunkow w zeszlym roku, czy bez nich nic nie moge wpisac do kosztow
    > uzyskania przychodu? (czy moze jak w przypadku artystycznych - 50%
    > kosztow?)

    Bez faktur zapomnij o kosztach. Co najwyzej ZUS - bo pewnie jego tez nei
    odliczales w swym altruistycznym gescie dla kochanej Rzeczypospolitej.

    Pozdrawiam
    SDD