  • Data: 2003-09-10 20:43:19
    Temat: Re: PIT, CIT 19% i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Sep 2003, TomekD wrote:

    >+ Od lat kilku jest tzw. 'osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą'
    >+ opodatkowaną PIT.
    >+
    >+ Raduje mi się serce, jak od tych kilku lat słyszę ile to dobrego dla mnie
    >+ mój Rząd kochany robi.

    ;>

    >+ Jak więc usłyszałem że mi podatek 19% CIT zamiast PIT obrzydliwego chcą
    >+ zaproponować, od razu ręka moja długopis złapała i do p. Leszka M, naszego
    >+ aktualnego dobroczyńcy list pochwalny pisać zacząłem. Jednak w pół zdania
    >+ przerwałem, bo moja wiedza podatkowa poległa :-))))
    >+
    >+ Czy decydując się na opodatkowanie CIT czeka mnie wątpliwa przyjemność
    >+ płacenia kolejnego podatku gdy zarobione pieniądze chciałbym przeznaczyć na
    >+ prywatne wydatki ?

    To było moje pierwsze podejrzenie jak usłyszałem hasło.
    Uzasadnienie (krótkie, czyli wykazanie zgodności słów
    rzadu z prawdopodobnymi czynami) tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&safe=off&th=5cb10849c30b31da&rnum=3

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&safe=off&th=efccd2eb81a47e7e&rnum=2

    >+ Czy ta zmiana oznacza koniec z brakiem rozróżnienia pomiędzy pieniędzmi
    >+ firmy a prywatnymi w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność
    >+ gospodarczą ?

    IMHO j.w.
    Inna sprawa że pomysł ostatnio ucichł, i ostatnie wypowiedzi
    premiera sprowadzały się do "PIT *bez ulg podatkowych* 19%"
    (z własnousznego nasłuchu 1PR rano 7:40 !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)