  • 1. Data: 2003-09-10 18:31:58
    Temat: PIT, CIT 19% i podatki
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Od lat kilku jest tzw. 'osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą'
    opodatkowaną PIT.

    Raduje mi się serce, jak od tych kilku lat słyszę ile to dobrego dla mnie
    mój Rząd kochany robi.
    Jak więc usłyszałem że mi podatek 19% CIT zamiast PIT obrzydliwego chcą
    zaproponować, od razu ręka moja długopis złapała i do p. Leszka M, naszego
    aktualnego dobroczyńcy list pochwalny pisać zacząłem. Jednak w pół zdania
    przerwałem, bo moja wiedza podatkowa poległa :-))))

    Czy decydując się na opodatkowanie CIT czeka mnie wątpliwa przyjemność
    płacenia kolejnego podatku gdy zarobione pieniądze chciałbym przeznaczyć na
    prywatne wydatki ?
    Czy ta zmiana oznacza koniec z brakiem rozróżnienia pomiędzy pieniędzmi
    firmy a prywatnymi w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność
    gospodarczą ?

    TomekD

  • 2. Data: 2003-09-10 20:43:19
    Temat: Re: PIT, CIT 19% i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, TomekD wrote:

> [...]
    >+
    >+ Raduje mi się serce, jak od tych kilku lat słyszę ile to dobrego dla mnie

    ;>

> [...]
    >+ płacenia kolejnego podatku gdy zarobione pieniądze chciałbym przeznaczyć na

    To było moje pierwsze podejrzenie jak usłyszałem hasło.
    Uzasadnienie (krótkie, czyli wykazanie zgodności słów
    rzadu z prawdopodobnymi czynami) tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&safe=off&th=5cb10849c30b31da&rnum=3

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&safe=off&th=efccd2eb81a47e7e&rnum=2

    >+ Czy ta zmiana oznacza koniec z brakiem rozróżnienia pomiędzy pieniędzmi
    >+ firmy a prywatnymi w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność
    >+ gospodarczą ?

    IMHO j.w.
    Inna sprawa że pomysł ostatnio ucichł, i ostatnie wypowiedzi
    premiera sprowadzały się do "PIT *bez ulg podatkowych* 19%"
    (z własnousznego nasłuchu 1PR rano 7:40 !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-10 21:40:54
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Wed, 10 Sep 2003, TomekD wrote:
    [....]

> [...]
    e=UTF-8&safe=off&th=5cb10849c30b31da&rnum=3

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&safe=off&th=efccd2eb81a47e7e&rnum=2

    Dzięki Gotfrydzie, jakoś nie wygoogliłem tego, wstyd mi :-)
    Pomimo lektury i wobec braku praktyki z CIT ciągle jednak zastanawiam się
    czy wynagrodzenie dla właściciela firmy rozliczającej się CITem jest dla
    niej KUP czy nie !?

    TomekD

  • 4. Data: 2003-09-10 22:14:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, TomekD wrote:
    [...]
    >+ Dzięki Gotfrydzie, jakoś nie wygoogliłem tego, wstyd mi :-)

    Nie zastosowałeś słowa kluczowego: "dywidenda" :)
    Przyznam bez bicia że sam musiałem poszukac jak to ten
    #$%^& podatek się nazywa :), ale od czego google ;)

    >+ Pomimo lektury i wobec braku praktyki z CIT ciągle jednak zastanawiam się
    >+ czy wynagrodzenie dla właściciela firmy rozliczającej się CITem jest dla
    >+ niej KUP czy nie !?

    Jest KUP, *pod warunkiem* że nie jest to umowa "samego z sobą"
    (już dziś cosik warczałem na ten temat :)). SN wypowiedział
    się zdecydowanie, że np. w jednoosobowej sp. z o.o. właściciel
    nie jest w stanie podpisać skutecznej umowy o pracę, zlecenie
    czy cokolwiek - nawet jak posłuży się prokurentem (bo jest
    on *jego* przedstawicielem, niejako pełnomocnikiem).
    Znaczy - dla takiej karkołomnej konstrukcji musiałaby istnieć
    specjalna forma "wypłaty" ujęta osobno w UoPDoOF, pozwalająca
    zaliczyć ją w KUP.
    I wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało że....
    "rząd zapomniał" :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)