  • Data: 2003-09-10 22:14:50
    Temat: Re: PIT, CIT 19% i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Sep 2003, TomekD wrote:
    [...]
    >+ Dzięki Gotfrydzie, jakoś nie wygoogliłem tego, wstyd mi :-)

    Nie zastosowałeś słowa kluczowego: "dywidenda" :)
    Przyznam bez bicia że sam musiałem poszukac jak to ten
    #$%^& podatek się nazywa :), ale od czego google ;)

    >+ Pomimo lektury i wobec braku praktyki z CIT ciągle jednak zastanawiam się
    >+ czy wynagrodzenie dla właściciela firmy rozliczającej się CITem jest dla
    >+ niej KUP czy nie !?

    Jest KUP, *pod warunkiem* że nie jest to umowa "samego z sobą"
    (już dziś cosik warczałem na ten temat :)). SN wypowiedział
    się zdecydowanie, że np. w jednoosobowej sp. z o.o. właściciel
    nie jest w stanie podpisać skutecznej umowy o pracę, zlecenie
    czy cokolwiek - nawet jak posłuży się prokurentem (bo jest
    on *jego* przedstawicielem, niejako pełnomocnikiem).
    Znaczy - dla takiej karkołomnej konstrukcji musiałaby istnieć
    specjalna forma "wypłaty" ujęta osobno w UoPDoOF, pozwalająca
    zaliczyć ją w KUP.
    I wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało że....
    "rząd zapomniał" :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)