  • Data: 2003-03-10 10:08:16
    Temat: Re: PIT B
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Mar 2003, Jarosław Supernak wrote:
    [...]
    >+ Pytanie 2:
    >+ W styczniu 2002 kupiłem program komputerowy (Delphi). [...]
    >+ W czerwcu założyłem działalność i tam mam zamiar
    >+ używać Delphi.

    To jest FAQ - stoisz w kolejce do odczytania 720 ostatnich wątków
    na grupie :> *IMHO* - tylko wpisać do ewidencji środków trwałych
    oraz wartości niematerialnych i prawnych.
    Ewidencję masz (bo jest obowiązkowa), pozostaje tylko wymyśleć
    sposób amortyzacji - a ten zależy m.in. od wartości programu.

    >+ W ciągu 2002r. nie nastąpiło więcej zdarzeń sprzedaży
    >+ oprogramowania napisanego z użyciem Delphi.

    Ale "coś" napisałeś ?
    Bo ŚT wprowadza się do ewidencji "z dniem przekazania do użytku",
    i istnieje zapis że "jeśli nie jest używany amortyzacja ulega
    zawieszeniu". IMHO - dopóki przynajmniej nie zacznisz używać
    w sposób "udowadnialny" (jakaś umowa czy tp) to może być
    za wcześnie wpisywać do ŚT, ale może przesadzam...
    BTW:
    Czujesz się zobowiązany w ramach bonusu przeczytać ustawę
    o podatku dochodowym od osób fizycznych, leży na www.mofnet.pl
    (->system podatkowy->...), w szczególności art. 22a (amortyzacja
    właśnie !).

    >+ Czy muszę napisać jakiś protokół
    >+ przekazania tego programu pomiędzy mną (osoba) a mną (firma)?

    Możesz, ale w takim "prostym" przypadku IMHO posiadanie
    oryginalnej faktury zakupu (z tobą jako kupującym) mogłoby
    ujść w tłoku... Niemniej - "papier" nie zawadzi. IM*H*O
    może być dopisek na owej fakturze (np. na odwrocie: data,
    "przyjeto do ewidencji DG", stempel, autograf).

    >+ I ważniejsze: Czy program mogę odliczyć w PIT O???

    Chcesz go *jednocześnie* odliczyć *jako pracownik* i wliczyć
    w KUP jako prowadzący DG ?
    Hm... gdzieś w ustawie był AFAIR zapis że wartości w jakikolwiek
    zwrócone lub zwolnione od podatku nie mogą być KUP. Miałbym
    wątpliwości...

    pzdr, Gotfryd
    (DG - KPiR, VAT, nie doradca)