  • Data: 2003-03-10 22:24:31
    Temat: Re: PIT B
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Mar 2003, Jarosław Supernak wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > [...]
    >+ > >+ Pytanie 2:
    >+ > >+ W styczniu 2002 kupiłem program komputerowy (Delphi). [...]
    >+ > >+ W czerwcu założyłem działalność i tam mam zamiar
    >+ > >+ używać Delphi.
    [...]
    >+ > Ewidencję masz (bo jest obowiązkowa), pozostaje tylko wymyśleć
    >+ > sposób amortyzacji - a ten zależy m.in. od wartości programu.
    >+
    >+ Cena zakupu 300 zł.

    Bez znaczenia z p. widzenia *możliwości* uznania za ŚT, AFAIK
    Opinia: "dla wprowadzenia do DG 'osobistych' towarów
    handlowych i ŚT jest dobrze udokumentowana podstawa prawna,
    dla wyposażenia jej brak" nie jest moja, tak to kiedyś
    podsumowała Orka - ale bezkrytycznie mnie przekonała.

    Mówiąc krótko: jak wpiszesz do ŚT to nie widzimy sposobu
    żeby się przyczepić, jeśli uznasz za KUP ("tak po prostu")
    coś czego *nie* kupiłeś "do firmy" - to...nie wiemy[1] jak
    się tłumaczyć jeśli ktoś się przyczepi o podstawę prawną.
    [1] Jakby ktoś na grupie wiedział to już by napisał :)

    >+ Brak ewidencji bo brak środków trwałych.

    IMHO ewidencja ma być. Być może nie ma sankcji za brak
    (nie wiem :)), ale w ustawie napisali że masz mieć (pustą).
    [...]
    >+ > (->system podatkowy->...), w szczególności art. 22a (amortyzacja
    >+ > właśnie !).
    >+
    >+ Amortyzacji nie ma (300 zł)

    Jak uznasz za ŚT to amortyzacje jest zawsze; może być jednorazowa :)
    Co do daty przenoszenia to opinii nie mam, niemniej akurat
    ja wpisywałem (nie w 2002 :)) takie "przejęte" ŚT z datą
    akurat 31.12...

    >+ PS. A co z moim pierwszym pytaniem?

    Jak zmilczałem to widać nie wiem :)
    Zapytaj w osobnym poście, może ktoś zwróci uwagę...

    pzdr, Gotfryd