  • Data: 2003-03-11 21:34:21
    Temat: Re: PIT-8/C - co zrobic?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Mar 2003, Marek Krukowski wrote:

    >+ Myślałem że jestem twardzielem i sobie poradzę sam, ale mnie załatwili i
    >+ zmiękłem.
    >+ Przysłali mi PIT-8/C.
    >+
    >+ Idzie o "wynagrodzenie za zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku zgodnie z
    >+ art. 81 ust.1 ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych". Od wypłaconej
    >+ mi kwoty nie został potrącony podatek.

    Chwila-moment.
    Co najmniej podpisywałeś rachunek, nieprawdaż ?
    I na nim powinno być rozliczenie przychodów - przecież oprócz
    kwoty brutto skądś powinna wziąć się należna kwota do wypłaty !!
    Co podpisałeś ?

    BTW: głęboko w stosie leży gdzieś dobrze zapowiadający się
    począttek dyskusji (Maddy sprowokowała mnie do odświeżania
    Ordynacji...) kto powinien rachunek wystawiać :), niemniej:
    nawet jeśli ktoś cię zastąpił - to rachunek musiałeś podpisać !

    [...]
    >+ Co powinienem zrobić?

    Ja bym sobie pomyślał, że czym prędzej zażądać sprostowania
    od płatnika. Jeśli US przypadkiem dojdzie do niespójności
    to ktoś może dostać "w łeb" :], a chyba na zepsuciu sobie
    stosunków z płatnikiem ci nie zależy ? ;)
    Bo jeśli chodzi o sposób opodatkowania - to IMHO masz
    ewidentnie rację.

    [...]
    >+ Czy ktoś rozumie z tego cokolwiek?

    Doskonale rozumiem :)
    Co nie znaczy że wiem jak rozplątać, proszę nie mylić ;>
    (BTW: a na grupie "prawo" któryś się dziwił że wspólnota
    może czegoś_tam zgodnie z prawem nie zrobić...)

    pzdr, Gotfryd