    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba fizyczna - usługi - podatek
    Date: Mon, 21 Dec 2009 13:36:33 +0100

    > Popatrz na sąsiedni mój post - gdzie leży różnica?
    > Ano, dla większości "małych" - w ZUSie.
    >
    > NIE W PROWADZENIU DG!
    >
    > Odczep się proszę od uznawania, że "zaliczenie do DG" stanowi
    > jakiś problem.
    > Problem stanowią *koszty* prowadzenia DG, zarówno wyrażone
    > wprost w pieniądzu, jak i w papierkologi.

    W _istocie_ rzeczy masz oczywiscie racje.

    Aczkolwiek - z punktu widzenia watkotworcy - rzecza wtorna jest, gdzie
    lezy zrodlo problemu, skoro prowadzenie "minimalnej" DG wiaze sie z
    papierkologia i ZUSem.

    > Akurat w tym miejscu racji Ci nie przyznam.
    > Wyjaśnienie w sąsienim poście (napisałem przed chwilą).
    > A sam miałem takie przypadki, że przez pół roku nie miałem
    > przychodów (acz "coś robiłem" na przyszłość, na własne ryzyko,
    > dodam że się opłaciło).
    > Jeszcze by tylko tego brakowało, że przez ktoś by uznał,
    > że w tych okresach "nie prowadziłem DG" (tylko dlatego, że
    > nie zarabiałem na tym DG).

    Nie widze problemu.
    Masz DG, nie chcesz jej przerywac - nie przerywaj jej.

    Masz "dzialalnosc" przynoszaca ci ledwie 500 zl dochodu miesiecznie
    ("moze za rok sie rozwinie") - ciezko byc w tym przypadku w zgodzie z
    prawem (ZUS, papierkologia...). Sporo ludzi machnie reka i pojdzie po
    zasilek, po co dokladac do interesu.
    To jest realny koszt dla spoleczenstwa.

    > Jeszcze raz: problemem NIE JEST ZALICZANIE CZEGOŚ DO DG.
    > Problemem są KOSZTY, którymi obciążą się przedsiębiorczość!
    > Różne koszty (w tym "opapierkowanie").

    No ale przeciez jedno wiaze sie z drugim - na poziomie teoretycznym masz
    jak najbardziej racje, ale w praktyce, jest jak jest.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org