  • Data: 2009-12-22 08:12:00
    Temat: Re: Osoba fizyczna - usługi - podatek
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-12-2009 o 23:51:05 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Ale miałeś szansę doczytać definicję odpadu niebezpiecznego z art. 3
    > ustęp 2 (ze szczególnym uwzględnieniem frazy "oraz posiadające co
    > najmniej jedną z właściwości wymienionych w załączniku nr 4 do ustawy")?

    Spokojna głowa, od jakiegoś czasu czytam to wszytsko do poduszki :-)

    Co do odpadów niebezpiecznych - wystarczy jedna bateryjka na fakturze,
    albo sprzęt elektro na baterie - i już jesteś potencjalnym wytwórcą
    odpadó niebezpiecznych.

    A w załączniku 2B masz choćby "26. zużytych materiałów katalitycznych,",
    więc jako laik w temacie nie wiem który sprzęt elektro jest niebezpieczny
    z definicji, a który nie.

    > Jeśli tak, to chyba nie powinieneś się obawiać utylizacji tych
    > strasznych, wyczerpanych wkładów od długopisów ;-)

    Nie, ale już zużyte tusze i tonery do drukarki *mogą* być niebezpieczne
    (a nie pamiętam co kupowałem 5 lat wstecz).

    > Co do utylizacji sprzętu elektronicznego to jest sprawą oczywistą, że
    > choćby do celów dowodowych należy posiadać kartę przekazania odpadu
    > (albo wycofywany sprzęt należy sprzedać).

    Zgadza się, z tym że jeśli jest to odpad niebezpieczny to nie możesz
    grama wytworzyć bez złożenia informacji, a jeśli nie jest to odpad
    niebezpieczny
    to masz problem czy oddawać to na kod 20 czy na 16 (zły kod =>
    automatycznie 10000zł kary)

    > Wytwarzam wyłącznie odpady komunalne i tej wersji będę się trzymał ;-)

    Zdrowe podejście - pamiętaj tylko o definicji:

    "4) odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady powstające w
    gospodarstwach
    domowych, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych
    pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na
    swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w
    gospodarstwach
    domowych,"

    Klasycznym przykładem są opakowania - same w sobie mogą być odpadami
    komunalnymi,
    ale jeśli prowadzisz np. sklep, to ich ilość sprawia że to jest osobny,
    niekomunlany odpad
    który trzeba oddawać na KPO. No i dochodzi do przeczytania ustawa o
    odpadach opakowaniowych :)

    > Bezwzględnie trzeba to doczytać ale może senat uwali co bardziej debilne
    > zapisy.

    Czytałem stenogramy sejmowe i ani jeden poseł tych kar nie zakwestionował,
    więc obawiam się że niedługo zobaczymy to w Dz.U.

    --
    Tomek