  • Data: 2009-07-03 05:26:49
    Temat: Re: Oryginały faktur do spalenia
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla własnego spokoju radziłbym im je wysyłać. Co zrobisz gdy w razie
    > kontroli krzyżowej oni powiedzą sorry my z nim nie współpracowaliśmy.

    Obowiązku wysyłania oryginałów faktur nie ma. Musisz je tylko wystawić.
    Co z nimi zrobisz później to jest już Twój wybór i dobra wola.

    Natomiast kontrola krzyżowa firm z siedzibą w US jest - jakby to
    powiedzieć - mało prawdopodobne.

    A nawet gdyby w przyszłości ktoś drążył w tym kierunku, to zawsze są
    twarde dowody pod postacią regulowania należności z ich własnego
    rachunku bankowego.

    ----

    Niestety stopień zbiurokratyzowania DG w Polsce jest IMHO jest trudny do
    wyobrażenia dla Klientów z innych Państw (mam porównanie głównie ze
    Stanami).

    O ile tam podatnik nie jest traktowany jako potencjalny złodziej i KUP
    możesz zrobić na podstawie wyciągu z banku, slipa ze stacji benzynowej
    albo innego faxu biletu za dowóz Limo Service na lotnisko, to niestety w
    Polsce zapewne poległbyś podczas pierwszej kontroli.

    A później musiałbyś udowadniać w sądzie, że nie jesteś wielbłądem tylko
    minister finansów był łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe podczas
    wydawania rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów.

    No ale cóż, taki urok.

    I tak po wejściu do EU przepisy nieco zelżały i nie nastąpił ani koniec
    świata, ani armagedon, ani nie było też innych siedmiu plag egipskich.
    Co zdaniem niektórych urzędników miało się zdarzyć - choćby po
    zniesieniu obowiązku podpisywania FV.

    Piotrek