  • Data: 2009-07-03 06:42:17
    Temat: Re: Oryginały faktur do spalenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jul 2009, Piotrek wrote:

    > IMHO zakazu robienia czegokolwiek z oryginałem FV (po wystawieniu) nie ma.

    Ale są dwie tzw. "przesłanki" prowadzące do samoograniczania samowoli ;)
    Jedna to określenie nie wprost w art.106.4, wskazujące że celem
    wystawienia f-ry jest jej wydanie kupującemu (znaczy jak przyjdzie
    i będzie chciał dostać na przykład).
    Niewykluczone że ktoś kiedyś z tego wywiedzie, że w takim razie
    wystawca nie może jej niszczyć (bo to nie jest dokument dla niego).
    A druga to pytanie o dowód (jakikolwiek, nie musi być "mocny"),
    że została wystawiona: "mówi pan, że pan wystawił? - wie pan,
    wszyscy tak mówią!"
    Owszem, w zupełności się zgadzam - stopień zbiurokratyzowania
    mamy jaki mamy...

    pzdr, Gotfryd