    From: "Piotr" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie wynajmu mieszkania
    Date: Wed, 28 May 2008 12:40:31 +0200

    Gotfrydzie, dzień dobry :)

    Nożyczki nabyłam.

    Napisałam: opcja B: poza DG, czyli wynajem majątku prywatnego, w tym wypadku
    zamiar
    wynajmu muszę ponoć zgłosić do Urzędu Statystycznego z prośbą o nadanie
    PKWiU

    Wyjaśniam:
    Tego zażyczyła sobie Pani z Krajowej Informacji Podatkowej oraz pani
    kierownik w moim US :)
    Żądają, bym udała się po ów numer. Lepiej! Bym wprowadziła zmiany w
    ewidencji DG. A jakie? "Stosowne".
    Czym to się różni od włączenia dodatkowego przedmiotu do DG, hm?! Zagadka:)
    O jej wyjaśnienie mogę się zwrócić do Ministra Finansów, zachęca mój US :)

    Spasowałam, i poszerzyłam przedmiot DG. Trudno. Ale jeszcze komentarz do
    Twoich słów, Gotfrydzie.

    Napisałam: - jak rozliczać VAT?
    opcja B: ryczałt - nie daje mozliwości

    Gotfryd: Czekaj, co chcesz powiedzieć? Sposób rozliczania VAT *nie ma
    związku* ze sposobem rozliczania
    dochodowego!

    Coś takiego! Słowem mogłabym - przy ryczałcie lub przy zasadach ogólnych
    przy wynajmie POZA DG - wykonywać działanie:
    VAT naliczony letnikom (tak, 7%) - VAT naliczony przy zakupach wyposażenia =
    VAT, wpłacany na rachunek US?

    A VAT musiałabym pewnie naliczać, bo jestem już VAT-owcem, prowadząc biuro
    tłumaczeń.

    Ojej. Tymczasem wszystkich wynajmujących mieszkania letnikom zachęcam w
    podsumowaniu, aby poczytali o karcie podatkowej. Być może się na nią łapią,
    a takie rozwiązanie może być dla nich szczególnie korzystne przy rozliczaniu
    podatku dochodowego. Mnie z niego skorzystać nie wolno, wszak prowadzę DG,
    jak powiedziała srogozłowroga pani z US.