    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości
    Date: Mon, 06 Apr 2009 08:41:03 +0200
    Sender: g...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Jagna napisał:

> [...]
    > podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków,
    > budowli lub ich części, po ich:
    > a) wybudowaniu lub...
    >
    > Kiedy więc nastąpiło w tym przypadku?
    > Załóżmy (daty raczej tylko zbliżone) spółka A wybudowała w 2002 roku halę i
    > sobie użytkowała - to jeszcze nie jest ten moment zasiedlenia, prawda? Bo
    > nie ma czynności opodatkowanej (???)
    > następnie zaczęła wynajmować użytkownikowi spółce B. I tu widzę czynność
    > podlegającą opodatkowaniu, która skłaniałaby mnie ku temu, że jest to
    > zasiedlenie? Proszę o pomoc w tym zakresie, bo pewności nie mam.

    W sumie, jeżeli od 3 lat idzie wynajem opodatkowany, to chyba i tak mamy
    2 lata za sobą;> Nie chce mi się na tym zastanawiać za bardzo, tym
    bardziej, że pierwsze wrażenie może być błędne. ALe należałoby się chyba
    zastanowić, czy jeżeli Ci, którzy sobie wybudowałi sobie używali
    dokonywali czynności opodatkowanych, to chyba można mówic i o pierwszym
    użytkwniku i o czynnościach opodatkowanych?

    znie oświadczeń nie złożyli :/

    > Jeśli nie złożyli, to co?
    > Niby można wystawić faktury korygujące. Następnie dopłacić PCC, skoro nie
    > było VATu, ale co z aktem notarialnym? Określona w nim została przecież
    > wartość do zapłaty...

    AKurat tu chyba bez problemu notariusz prostujke taki akt

    Ale zaczęłam się jeszcze zastanawiać nad tym <odkupieniem> nakładów -
    czy w tym wypadku, o ile owo odkupienie nastąpiło w roku ubiegłym,
    będzie kosztem sprzedazy nieruchomości czy też pozostałym kosztem roku 2008?
    Tak mi na myśl przyszło po lekturze jakiejś interpretacji, wedle któej
    fakt, że coś zostało poniesione w związku z inwestycją wcale nie musi
    oznaczać , że powiększa wartość ST , a nie jest kosztem ogólnym. Czyli
    wracamy do punktu wyjścia dla obu podatków - czym jest owo <odkupienie>
    nakładów, do czego je zakwalifikować kosztowo? ( ale to Ty masz, albo
    powinnaś mieć umowy wszelakie;D)

    g.