  • Data: 2009-07-16 14:09:51
    Temat: Re: Opodatkowania "contractora" na wyjeździe poza UE
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-16, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Nie wiem, jestem zielony w temacie :)

    IMO to się to kwalifikuje na wyjazd służbowy a więc delegację
    zagraniczną. Skąd u Ciebie przypuszczenie, że tego rodzaju
    wyjazd to tylko na bankiety? ;)

    Ja wyjedzam (wprawdzie tylko do UK, ale nie widzę powodu by miałobyć
    to rozliczane inaczej niż Twój przypadek), gdzie zdarza mi się
    popracować 1-2 dni w biurze mojego klienta. Poznaję dzięki temu
    specyfikę pracy w danym miejscu, poznaję ludzi, co potem pomaga
    w pracy zdalnej. Nie napotkałem oporów przy uznaniu tego rodzaju
    wyjazdów za delegację.

    IMHO kryterium "delegacji" jest wyjazd służbowy poza stałe/zwyczajowe
    miejsce wykonywania działalności [1] - nie jedziesz turystycznie, tylko
    jedziesz w związku z wykonywaną pracą.

    Aczkolwiek wiesz jakie tu reguły. Każdy odpowiada za siebie. :)

    [1] No chyba, że jest się wdrożeniowcem i praca generalnie polega na
    jeźdzeniu od klienta do klienta, ale chyba taki przypadek u Ciebie
    nie zachodzi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl