  • Data: 2009-07-16 20:07:55
    Temat: Re: Opodatkowania "contractora" na wyjeździe poza UE
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-07-2009 o 20:15:21 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > Jeżeli jesteś podatnikiem VAT polskim, w tym momencie bierzesz w łapkę
    > ustawę VAT i czytasz, gdzie jest miejsce wykonywania usługi - i w tym
    > momencie albo należy tę usługę opodatkować w naszym kraju, albo jej
    > miejsce powstaje z drugiej strony.

    Z drugiej strony, art. 27 ust. 3/4 - usługa niematerialna do kraju poza UE,
    czyli opodatkowana, także to "przerzucanie europejskie" chyba (?) nie działa.

    > Natomiast od strony dochodówki - ustawa o podatku dochodowym wg kraju
    > ichniego w celu ustalenia obowiązku ograniczonego bądź nieograniczonego,
    > i umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania. Wg większości umów- tak
    > ogólnie , przychody z działaności gospodarczej należy opodatkować w
    > kraju uzyskiwania tych przychodów , jeśli świadczone są poprzez położony
    > tam zakład. A co jest zakładem w rozumieniu tych umów to jest dokładnie
    > rozpisane.

    Czytałem umowę i nie umiałem się zaklasyfikować, muszę więcej
    czasu nad tym spędzić.

    > więc tak jak ktoś juz wcześniej stwierdził - sam fakt, że usiądziesz
    > przez tydzień tam przy czyims biurku nie zrobi z ciebie - o ile nie
    > będzie to twoim życzeniem , co jednak wiąże się z większą inwencją jak
    > samo życzenie - podatnika angielskiego ( o ile dobrze zapamiętałam)

    Nie jest dla mnie problemem zostanie jakimś innym niż polski podatnikiem
    (choć rzecz jasna wolę tego uniknąć jeśli się da), problemem dla mnie
    jest moja własne niewiedza *czy* zostanę tym podatnikiem, a jeśli tak
    to co z takim fantem się robi :)

    Dlatego dzięki Ci wielkie za to obszerne wyjaśnienie tematu!

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek