eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu › Re: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    Date: Tue, 10 May 2011 10:14:32 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 10 May 2011 11:47:12 +0200, Rex napisał(a):

    > I tu mam pytanie odnośnie podatku dochodowego z tytułu najmu. Jestem
    > ryczałtowcem i płacę 8,5% podatku od przychodu. Czy od kwoty za media i
    > opłaty eksploatacyjnej, którą najemca przelewa na mój rachunek (ja tę
    > kwotę przelewam następnie na rachunek wsp. mieszkaniowej) powinienem
    > płacić podatek dochodowy?
    > Jeśli tak, to czy jest jakiś sposób, żeby ominąć
    > płacenie tego podatku? Np. najemca przelewa na jeden z moich rachunków
    > sam czynsz, a na drugi media+opłatę eksploatacyjną?

    Napewno nie płacisz podatku od opłat za media. Uważam, że w wypadku
    opłaty eksploatacyjnej jest to mniej oczywiste. Jest to zasadniczo koszt
    do którego ponoszenia zobowiązany jest właściciel lokalu a nie najemca. I
    dlatego nie można go przerzucić na najemcę. Może ktoś inny się jeszcze
    wypowie. Najlepiej w oparciu o oficjalne interpretacje skarbówki lub
    wyroki sądowe.

    Jedyne czego trzeba pilnować, to wyszczególnienie tych opłat za media na
    jakimś "papierze". Tym papierem może być umowa (w mowie powinna być
    podane że najemca płaci określony co do kwoty czynsz i zmienne opłaty za
    media), szczegółowy rachunek który wystawiasz najemcy, lub nawet
    potwierdzenie wpłaty z rozbiciem na poszczególne pozycje.