  • Data: 2009-01-30 12:06:24
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Chcę kupić Office'a 2007 SB (zdaje się, że to jest najtańsza legalna wersja,
    > którą można używać w DG),

    Przepraszam, bo w wersjach MSO 2007 się nie wyznaję, ale czy Ty
    sugerujesz że jak wersja ma np "Home" w nazwie to nie może być
    używana w DG?

    > rozumiem, że jest to WNiP, ale ponieważ cena jest
    > poniżej 1500 zł

    Skoro rozumiesz że WNiP, to skąd wziąłeś wartość 1500 zł?
    Poważnie pytam, bo brzmi intrugująco i będziesz ścigany o podanie
    podstawy prawnej takiej tezy :D

    > Załóżmy że po latach będę chciał to przekazać na własny użytek, jak to
    > zdjąć, czy jest możliwość zdjęcia tego z DG, tak żeby nie płacić VATu od
    > zakupu?

    Tu jest wyjątkowy myk, wynikający z zaliczenia (na potrzeby VAT)
    WNiP do *usług*.
    A z usługi się korzysta, korzysta i... przestaje korzystać.
    Tak po prostu - nie jest potrzebna, to się nie korzysta.
    A za niekorzystanie się AFAIK w tym kraju nie płaci ;) (podatków
    również! - podatek VAT płaci się od ZOBOWIĄZANIA SIĘ do niekorzystania,
    nie od samego niekorzystania!)

    Powiedziałbym tak: jakby ma mnie trafiło, to po prostu przestałbym
    "korzystać dla celów DG" i tyle.
    Po co chcesz "zdejmować z DG"?

    Bo oczywiście *odsprzedaż* tej usługi (w rozumieniu VAT usługi się
    sprzedaje, co cywilistom włosy na głowie podnosi ;)) lub *darmowe
    świadczenie* dla innej osoby to co innego, pewnie byłoby opodatkowane.

    > Czy taki soft zwiększa mi wartość komputera?

    Przejrzyj archiwa.
    IMO (na dziś :)), zdecydowanie *nie*.

    Jak już chciałbyś się uprzeć, to rozważ: komputer powinien podwyższać
    Ci wartość tego Office, bo to kompa potrzebujesz aby Office na nim
    odpalić (więc komp jest dodatkiem) a nie na odwrót!
    Kiedys próbowałem bronić tezy przeciwnej :), tak "odruchowo", ale
    Maddy tak dlugo tłukła (argumentami) aż nabrałem przekonania do
    wniosku jak wyżej.
    WNiP jest odrębny od ST. Przynajmniej o ile *można* go wyodrębnić.

    pzdr, Gotfryd