  • Data: 2009-01-30 12:29:19
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przepraszam, bo w wersjach MSO 2007 się nie wyznaję, ale czy Ty
    > sugerujesz że jak wersja ma np "Home" w nazwie to nie może być
    > używana w DG?

    No według licencji to nie można. Wyraźnie to jest zapisane. Więc pomyślałem,
    ze US zakwestionuje taki zakup. Bo jak mogę wrzucić w KUP coś czego nie mogę
    użyć do prowadzenia DG?

    > Skoro rozumiesz że WNiP, to skąd wziąłeś wartość 1500 zł?
    > Poważnie pytam, bo brzmi intrugująco i będziesz ścigany o podanie
    > podstawy prawnej takiej tezy :D

    Czyli każdy WNiP do Ewidencji?
    Co jak kupiłem wcześniej laptopa z Vistą?
    Na fakturze nie ma zdaje się osobnej pozycji dla Visty.

    Przy okazji zapytam czy mogę mieć 2 kompy w 1os DG o profilu informatycznym?
    Jeden stacjonarny, drugi laptop.

    > Tu jest wyjątkowy myk, wynikający z zaliczenia (na potrzeby VAT)
    > WNiP do *usług*.
    > A z usługi się korzysta, korzysta i... przestaje korzystać.
    > Tak po prostu - nie jest potrzebna, to się nie korzysta.
    > A za niekorzystanie się AFAIK w tym kraju nie płaci ;) (podatków
    > również! - podatek VAT płaci się od ZOBOWIĄZANIA SIĘ do niekorzystania,
    > nie od samego niekorzystania!)
    >
    > Powiedziałbym tak: jakby ma mnie trafiło, to po prostu przestałbym
    > "korzystać dla celów DG" i tyle.
    > Po co chcesz "zdejmować z DG"?

    Chociaż tutaj jedna dobra wiadomość, dzięki :)

    > Przejrzyj archiwa.
    > IMO (na dziś :)), zdecydowanie *nie*.

    No i mamy drugą dobrą wiadomość dzisiaj :)

    > WNiP jest odrębny od ST. Przynajmniej o ile *można* go wyodrębnić.

    Muszę doczytać o WNiP, ale ogólnie wielkie dzięki :)

    pozdrawiam,
    Mariusz

    p.s.
    Może jeszcze zapytam, czy nie będzie problemu jak kupię kompa i office'a z
    datą styczniową, a pierwszy dochód będę miał z datą z lutego?
    Czy rodzi to jakieś problemy z odliczeniem dochodowego i VATu?