  • 1. Data: 2009-01-30 08:06:54
    Temat: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Chcę kupić Office'a 2007 SB (zdaje się, że to jest najtańsza legalna wersja,
    którą można używać w DG), rozumiem, że jest to WNiP, ale ponieważ cena jest
    poniżej 1500 zł to wrzucam to jednorazowo w koszty i nigdzie tego nie
    ewidencjonuję.
    Załóżmy że po latach będę chciał to przekazać na własny użytek, jak to
    zdjąć, czy jest możliwość zdjęcia tego z DG, tak żeby nie płacić VATu od
    zakupu?
    Czy taki soft zwiększa mi wartość komputera?
    Na co muszę przy takim zakupie uważać?

    pzdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-01-30 08:37:23
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    MariuszM pisze:
> [...]
    > zakupu?
    > Czy taki soft zwiększa mi wartość komputera?

    open office nie wystarczy?

  • 3. Data: 2009-01-30 08:44:47
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > open office nie wystarczy?

    A jest tam jakiś sensowny PIM ? Bo ja nie znalazłem.
    Poza tym jakoś dziwnie się składa, że nie do końca tak ładnie wyglądają
    wykresy jak w Excelu, ale to pewnie szczegół ;)

    pzdr.
    Mariusz

    p.s.
    Tak na poważnie to ze zgodnością i przenoszalnością dokumentów szczególnie
    tych bardziej rozbudowanych nie jest dobrze.

  • 4. Data: 2009-01-30 08:59:50
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > open office nie wystarczy?

    A tak prazy okazji jak jest z legalnością używania open office'a w DG?
    Mogę ściągnąć go sobie za darmo z sieci i używać legalnie do zarabiania
    dutków?

    pzdr.
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-01-30 09:03:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 09:44:47 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Tak na poważnie to ze zgodnością i przenoszalnością dokumentów szczególnie
    > tych bardziej rozbudowanych nie jest dobrze.

    A to widziałeś: http://www.mozilla.org/projects/calendar/
    (nie znam, nie używam, ale w razie jakbyś przeoczył...
    1000PLN piechotą nie chodzi :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-30 09:04:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 09:59:50 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > A tak prazy okazji jak jest z legalnością używania open office'a w DG?
    > Mogę ściągnąć go sobie za darmo z sieci i używać legalnie do zarabiania
    > dutków?

    Tak, jest na LGPL (wbrew FUDowi który sieje taki ux.pl)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-30 09:58:15
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > open office nie wystarczy?

    open office to gowno ktore sie wykrzcza gdy owtieram chocby tabele z mala
    iloscia danych
    podlaczona odbc w odpowiedniku excela.

    Open office sie nadaje do oepracji ktore mozna wykonac przy pomocy
    notatnika.

    --
    http://szacuneczek.org.pl - oprogramowanie dedykowane, aplikacje internetowe
    pisane na zlecenie, oraz oprogramowanie do e-handlu

  • 8. Data: 2009-01-30 10:31:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 10:58:15 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

> [...]
    > iloscia danych
    > podlaczona odbc w odpowiedniku excela.
    >
    > Open office sie nadaje do oepracji ktore mozna wykonac przy pomocy

    Czyli rozumiem że jeśli uda mi się wykrzaczyć MS Office
    to będę uprawniony do nazwania go gównem nadającym się do
    zastąpienia notatnika?
    MS Offica nie mam ale hej, Windows XP to gówno, Ubuntu to gówno,
    Python to gówno, GIMP też, hmm pewnie Detalowiec też :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-30 11:48:11
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG [OT]
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Tomek pisze:

    > MS Offica nie mam ale hej, Windows XP to gówno, Ubuntu to gówno,
    > Python to gówno, GIMP też, hmm pewnie Detalowiec też :-)

    Patrząc po takim:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/28c86f2d0e73b234?q=#e9e8ef31578052
    2a

    Poście to na pewno...

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 10. Data: 2009-01-30 12:06:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Chcę kupić Office'a 2007 SB (zdaje się, że to jest najtańsza legalna wersja,
    > którą można używać w DG),

    Przepraszam, bo w wersjach MSO 2007 się nie wyznaję, ale czy Ty
    sugerujesz że jak wersja ma np "Home" w nazwie to nie może być
    używana w DG?

    > rozumiem, że jest to WNiP, ale ponieważ cena jest
    > poniżej 1500 zł

    Skoro rozumiesz że WNiP, to skąd wziąłeś wartość 1500 zł?
    Poważnie pytam, bo brzmi intrugująco i będziesz ścigany o podanie
    podstawy prawnej takiej tezy :D

    > Załóżmy że po latach będę chciał to przekazać na własny użytek, jak to
    > zdjąć, czy jest możliwość zdjęcia tego z DG, tak żeby nie płacić VATu od
    > zakupu?

    Tu jest wyjątkowy myk, wynikający z zaliczenia (na potrzeby VAT)
    WNiP do *usług*.
    A z usługi się korzysta, korzysta i... przestaje korzystać.
    Tak po prostu - nie jest potrzebna, to się nie korzysta.
    A za niekorzystanie się AFAIK w tym kraju nie płaci ;) (podatków
    również! - podatek VAT płaci się od ZOBOWIĄZANIA SIĘ do niekorzystania,
    nie od samego niekorzystania!)

    Powiedziałbym tak: jakby ma mnie trafiło, to po prostu przestałbym
    "korzystać dla celów DG" i tyle.
    Po co chcesz "zdejmować z DG"?

    Bo oczywiście *odsprzedaż* tej usługi (w rozumieniu VAT usługi się
    sprzedaje, co cywilistom włosy na głowie podnosi ;)) lub *darmowe
    świadczenie* dla innej osoby to co innego, pewnie byłoby opodatkowane.

    > Czy taki soft zwiększa mi wartość komputera?

    Przejrzyj archiwa.
    IMO (na dziś :)), zdecydowanie *nie*.

    Jak już chciałbyś się uprzeć, to rozważ: komputer powinien podwyższać
    Ci wartość tego Office, bo to kompa potrzebujesz aby Office na nim
    odpalić (więc komp jest dodatkiem) a nie na odwrót!
    Kiedys próbowałem bronić tezy przeciwnej :), tak "odruchowo", ale
    Maddy tak dlugo tłukła (argumentami) aż nabrałem przekonania do
    wniosku jak wyżej.
    WNiP jest odrębny od ST. Przynajmniej o ile *można* go wyodrębnić.

    pzdr, Gotfryd