  • 11. Data: 2009-01-30 12:16:26
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uokfh4vjl60ql1@unk...

    > Czyli rozumiem że jeśli uda mi się wykrzaczyć MS Office
    > to będę uprawniony do nazwania go gównem nadającym się do
    > zastąpienia notatnika?
    > MS Offica nie mam ale hej, Windows XP to gówno, Ubuntu to gówno,
    > Python to gówno, GIMP też, hmm pewnie Detalowiec też :-)

    no wybacz ale open office wykrzaczal sie przy otwieraniu jakiiejkolwiek
    tabeli ktora miala
    wieksza liczbe rekordow niz kilka. (raz mialem potrzebe zrobienia czegos
    wiecej niz napisanie zwyklego tekstu i exportu do pdfa do czego uzywam open
    office, musialem wyeksportowac tabele w bazie do cvs)
    A co do detalowca nigdy nie twierdzilem ze jest lepszy od .. i ze nie
    posiada bledow, w miedzyczasie wyszlo 100 wersji, wiec posiada, ale coraz
    mniej :-)

    Rozbraja mnie po rpostu porownywanie open office do msoffice'a

  • 12. Data: 2009-01-30 12:16:28
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    No dobra, ale czy mogę taki Office wrzucić w KUP, mam DG o profilu
    informatycznym.
    Jeszcze jedno, mogę go kupić na jednej fakturze razem z kompem, podświadomie
    wyczuwam, że to nie jest dobre rozwiązanie, a może się mylę?

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-01-30 12:19:47
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG [OT]
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:gluold$ls9$2@news.interia.pl...

    > Patrząc po takim:
    > http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/28c86f2d0e73b234?q=#e9e8ef31578052
    2a

    > Poście to na pewno...

    a cos wiecej mozesz napisac?
    Bo wiesz rozbraja mnie jak ktos w ogloszeniu wymaga kawalka kodu i dla
    niego jest lepszy programista co uzywa skom plikowanych wyrazen czy wszystko
    w pakuje w jakies pokrecone klasy podczas gdy to samo mozna w prostszy
    sposob zrobic. Ale oczywiscie wiedziales przed napisaniem posta dlaczego
    moje ogloszenie wygladalo tak a nie inaczej. Zreszta detalowca akurat sam
    pisalem.

    ps.
    I wymogi '5 rok studiow' ' po studiach' w ogloszeniach tez sa chore .

  • 14. Data: 2009-01-30 12:28:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 13:16:28 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Jeszcze jedno, mogę go kupić na jednej fakturze razem z kompem, podświadomie
    > wyczuwam, że to nie jest dobre rozwiązanie, a może się mylę?

    Możesz i możesz.
    Co do wliczania do wartości kompa - to Gotfryd ostro oponuje
    - i ma rację wg mnie. Natomiast mój doradca podatkowy mówi żeby
    wliczać co najmniej OS (a więc Offica niekoniecznie), bo miał
    już kilka sporów z organami na ten temat.
    Także nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-01-30 12:29:19
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Przepraszam, bo w wersjach MSO 2007 się nie wyznaję, ale czy Ty
    > sugerujesz że jak wersja ma np "Home" w nazwie to nie może być
    > używana w DG?

    No według licencji to nie można. Wyraźnie to jest zapisane. Więc pomyślałem,
    ze US zakwestionuje taki zakup. Bo jak mogę wrzucić w KUP coś czego nie mogę
    użyć do prowadzenia DG?

    > Skoro rozumiesz że WNiP, to skąd wziąłeś wartość 1500 zł?
    > Poważnie pytam, bo brzmi intrugująco i będziesz ścigany o podanie
    > podstawy prawnej takiej tezy :D

    Czyli każdy WNiP do Ewidencji?
    Co jak kupiłem wcześniej laptopa z Vistą?
    Na fakturze nie ma zdaje się osobnej pozycji dla Visty.

    Przy okazji zapytam czy mogę mieć 2 kompy w 1os DG o profilu informatycznym?
    Jeden stacjonarny, drugi laptop.

    > Tu jest wyjątkowy myk, wynikający z zaliczenia (na potrzeby VAT)
    > WNiP do *usług*.
    > A z usługi się korzysta, korzysta i... przestaje korzystać.
    > Tak po prostu - nie jest potrzebna, to się nie korzysta.
    > A za niekorzystanie się AFAIK w tym kraju nie płaci ;) (podatków
    > również! - podatek VAT płaci się od ZOBOWIĄZANIA SIĘ do niekorzystania,
    > nie od samego niekorzystania!)
    >
    > Powiedziałbym tak: jakby ma mnie trafiło, to po prostu przestałbym
    > "korzystać dla celów DG" i tyle.
    > Po co chcesz "zdejmować z DG"?

    Chociaż tutaj jedna dobra wiadomość, dzięki :)

    > Przejrzyj archiwa.
    > IMO (na dziś :)), zdecydowanie *nie*.

    No i mamy drugą dobrą wiadomość dzisiaj :)

    > WNiP jest odrębny od ST. Przynajmniej o ile *można* go wyodrębnić.

    Muszę doczytać o WNiP, ale ogólnie wielkie dzięki :)

    pozdrawiam,
    Mariusz

    p.s.
    Może jeszcze zapytam, czy nie będzie problemu jak kupię kompa i office'a z
    datą styczniową, a pierwszy dochód będę miał z datą z lutego?
    Czy rodzi to jakieś problemy z odliczeniem dochodowego i VATu?

  • 16. Data: 2009-01-30 12:31:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 13:06:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Przepraszam, bo w wersjach MSO 2007 się nie wyznaję, ale czy Ty
    > sugerujesz że jak wersja ma np "Home" w nazwie to nie może być
    > używana w DG?

    Podkablujcie mnie za XP Homa w firmie :-)

    > Tu jest wyjątkowy myk, wynikający z zaliczenia (na potrzeby VAT)
    > WNiP do *usług*.

    Jak to było: poproszę o podstawę prawną :-)
    I żeby było jasne - mówimy o wersji na fizycznym nośniku.

    > Przejrzyj archiwa.
    > IMO (na dziś :)), zdecydowanie *nie*.
    > (...)
    > WNiP jest odrębny od ST. Przynajmniej o ile *można* go wyodrębnić.

    Z ciekawości - pytałeś kiedys o tą sprawę jakiegoś doradcę który
    miał z tym przeprawy (pytam z ciekawości) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-01-30 12:37:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 13:29:19 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > No według licencji to nie można. Wyraźnie to jest zapisane. Więc pomyślałem,
    > ze US zakwestionuje taki zakup. Bo jak mogę wrzucić w KUP coś czego nie mogę
    > użyć do prowadzenia DG?

    W licencji XP Home nic takiego nie ma, ciekawe że do Offica wrzucili
    ale to temat na inną grupę.

    W kazdym razie ozróżnij zapisy umowy cywilnoprawnej od opodatkowania.
    To że Bill na coś nie zezwala (abstrahując od tego jaką moc ma ta cała
    pseudolicencja)
    nie ma nic wspólnego z tym, że jeśli nie posłuchasz Billa to masz koszt.

    > Czyli każdy WNiP do Ewidencji?

    A to skąd wziąłeś ;-) ?

    > Co jak kupiłem wcześniej laptopa z Vistą?
    > Na fakturze nie ma zdaje się osobnej pozycji dla Visty.

    No to masz laptopa z Vistą który jest ŚT zdatnym do użytku,
    o WNiP zapominasz. Chyba że BIOSa też chcesz gdzieś ujmować ;-)

    > Przy okazji zapytam czy mogę mieć 2 kompy w 1os DG o profilu informatycznym?
    > Jeden stacjonarny, drugi laptop.

    Nie wiem czy Ty możesz, ja mam :-) Ale kontroli jeszcze w tym zakresie nie miałem

    (...)
    > Chociaż tutaj jedna dobra wiadomość, dzięki :)

    Chyba jednak nie, zobacz post obok

    > No i mamy drugą dobrą wiadomość dzisiaj :)

    J.w.

> [...]
    > datą styczniową, a pierwszy dochód będę miał z datą z lutego?
    > Czy rodzi to jakieś problemy z odliczeniem dochodowego i VATu?

    AFAIK z VATem rodziło do grudnia 2008, teraz już nie rodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-01-30 12:48:26
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > W licencji XP Home nic takiego nie ma, ciekawe że do Offica wrzucili
    > ale to temat na inną grupę.

    Napisali do zastosowań nie komercyjnych, czy jakoś tak.

    > A to skąd wziąłeś ;-) ?

    Muszę jednak doczytać :( Macie może jakieś linki?

    > AFAIK z VATem rodziło do grudnia 2008, teraz już nie rodzi.

    Zapytam, jakie problemy rodziło? Myślałem, że VAT rozlicza się miesięcznie i
    koniec roku nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli myślisz o tym, ze teraz są trzy
    miesiące na odliczenie to też nie do końca rozumiem, te problemy, przecież
    koszt będę miał wcześniej, a dochód później, więc nie powinienem na tym
    stracić? Czy znowu czegoś nie rozumiem?

    pzdr.
    Mariusz

  • 19. Data: 2009-01-30 12:51:01
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > koszt będę miał wcześniej, a dochód później, więc nie powinienem na tym

    Bardziej chodziło mi o fakt, że ponoszę koszty nie mając od dłuższego czasu
    dochodów.

    pzdr.
    Mariusz

  • 20. Data: 2009-01-30 12:53:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 13:48:26 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Napisali do zastosowań nie komercyjnych, czy jakoś tak.

    > Muszę jednak doczytać :( Macie może jakieś linki?

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2000
    .014.0000176/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fiz
    ycznych.html

    Koszty są w art. 22
    ST w 22a, WNiP w 22b, Ciebie interesuje też 22d i ogólnie do końca 22 możesz dojechać

    Oraz np to: http://www.pwc.com/pl/pol/about/press-rm/experts/200
    7/07_00_01prtele_tice.pdf

    To jest odnośnie osób prawnych ale *identyczne* przepisy są też w updof

> [...]
    > koszt będę miał wcześniej, a dochód później, więc nie powinienem na tym

    Przed dokonaniem pierwszej sprzedaży odliczenia wymagały jakiegoś tam
    zaliczkowania, nie wnikałem nigdy o co chodziło (a może to tylko zwrotów dotyczyło,
    nie pamiętam). W każdym razie od 1. grudnia już tego nie ma

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek