    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Date: Wed, 31 Mar 2010 14:18:25 -0700 (PDT)
    <2...@k...googlegroups.com>
    <op.vaebvfy1l60ql1@unk>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <op.vae8ahmdl60ql1@unk> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <hovvnb$nbs$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    On 31 Mar, 19:11, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > I o to, że polskie prawo jest z założenia nieprecyzyjne
    > w takim stopniu, że nawet logika rozmyta wysiada. Tylko
    > w przypadku przypadkowego Iksińskiego US rozjeżdża go
    > na plamę, a w przypadku pracownika n-d stoi za nim uczelnia,
    > która jakiś własny komplet prawników posiada.

    no i dochodzę po raz któryś do jedynego wniosku: najważniejszy jest
    dobry kontakt z odpowiednimi ludźmi, czyli po staremu: znajomości :-)
    niestety, idąc do US, czy jakiejkolwiek innej instytucji, uzbrajam się
    w swój "urok osobisty" i... zazwyczaj załatwiam wszystko po mojej
    myśli, albo czasem unikam jakichś konsekwencji, które mógłbym ponieść
    gdyby urzędnik chciał mi dopiec, oczywiście nie chodzi mi o jakieś
    przekręty, a po prostu nie podkładanie się urzędnikowi, bo jak nawet
    masz rację w jednym, to cie udupią z innej strony, paranoją jest
    mnogość interpretacji niejednoznacznych przepisów i ostateczne zdanie
    urzędnika, po co jest ten cały SIP ministerstwa finansów, jeśli i tak
    kierownik twojego US może mieć inne zdanie (przerabiałem a propos Vatu
    od umów o dzieło), po co jest indywidualna interpretacja US twojego
    przypadku, na piśmie z podpisem i pieczęcią urzędnika, jeśli w każdej
    chwili może on zmienić zdanie i wydać zupełnie inną (!!!), o kant
    d...y rozbić takie prawo...
    Staram się zrozumieć też ich sytuację, zazwyczaj są to sympatyczni i
    znający się na swojej robocie ludzie, którzy też starają się jakoś
    przetrwać w tej dżungli... choć zdarzają się drastycznie oporne
    wyjątki, czerpiące dziką przyjemność w utrudnianiu ludziom życia...
    ale i na nich są sposoby... też czasem sa petentami w innych
    urzędach :-), chciałoby się jakoś normalnie i prosto, ale nie zawsze
    się da... pytał mnie ktoś, dlaczego nie założę po prostu DG, otóż
    miałem i wcale nie było prościej, jeszcze więcej potencjalnych min, na
    których się można było wyłożyć i to bardzo boleśnie. Ja się prawie
    wyłożyłem i to za sprawą "profesjonalnego" księgowego, którego też mi
    tu polecano zatrudnić... na szczęście kontrolowałem to, nad czym
    kontrolę miał mieć księgowy... :-). Wolę tak, jak jest, im mniej
    biurokracji, formalności, tym lepiej. Niestety, spycha to człowieka do
    szarej strefy, która ma się dobrze, jednak moje poczucie
    sprawiedliwości się na to nie godzi, płacę podatki w wysokości
    pozwalającej zatrudnić kilku urzędników i wkurza mnie wmawianie mi, że
    dziwnie kombinuję. Tak, kombinuję, ale w granicach prawa, wolno mi...
    ba, nawet nie mam innej możliwości....:-), wybrałem drogę moim zdaniem
    mniej wyboistą, ale nie na skróty, nie siedzę na "państwowym" (choć
    mógłbym), nie żądam żeby mi "dano", nie biorę nie swojego, ale sam
    walczę o swoje i sam na siebie zarabiam, dziękuje losowi, że tak się
    to ułożyło, że mam szczęście zarabiać na tym, co bardzo lubię robić.
    Wkurzają mnie więc uwagi witka, cytuję: "popłyniesz, że aż miło",
    "odsetki i kara go nie miną", "US się chętnie ci twoją sklerozę
    opodatkuje", "Tylko potem nie płacz", wystarczy cytatów... taki mądry
    jesteś, to przedstaw swój idealny biznes, który prowadzisz, na
    jasnych, prostych zasadach, bez dylematów, co zrobić jak nie wiesz co
    zrobić, no i przede wszystkim upublicznij swoich idealnych
    kryształowych kontrahentów, którzy zawsze dostarczają ci na czas
    niezbędne dokumenty, od których nie musisz wyrywać twoich ciężko
    zarobionych pieniędzy, którzy cię nigdy nie oszukali i tych swoich
    idealnych księgowych, którzy nigdy nie spotkali się z kwitem, z którym
    nie wiedzą, co zrobić... :-) wybacz... ale takie rzeczy, to
    tylko... :-)
    przepraszam za przydługiego posta, dla niecierpliwych, proszę nie
    czytać :-) ale musiałem trochę się poskarżyć... :-) może bloga
    założę... :-)

    pozdrawiam
    s_13