  • Data: 2010-03-30 11:25:22
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > i wowczas w pole brutto wpisujesz brutto a w pole odprowadzona zaliczka
    > wpisujesz zero, bo nie masz żadnego papieru na potwierdzenie, że
    > jakakolwiek zaliczka została odprowadzona.
    > I odprowadzasz jeszcze raz sam.

    no jeszcze co... nie mam też papieru, że jakakolwiek umowa, dochód
    miały miejsce, nikt nie ma...
    no chyba, że firma wysłała pit do US, a do mnie nie, ale wtedy tez
    jest to kwestia tylko ewentualnej korekty pita, bo podatku nie
    uszczupliłem, został odprowadzony, a nieujęty w zeznaniu

    > umowa jest zawsze, choćby ustna, ale staraj sie chocby maile wymienic z
    > firmą. kwestia dowodowa, jak masz przelew to łatwo z tego wyciągnąć
    > wniosek, że jakoś się umówiliście.

    ale po co ta nadgorliwość, przecież ja nie ryzykuję, to firma ma
    obowiązek odprowadzania zaliczki, ja choćbym chciał i miał
    wątpliwości, że ona tego nie robi, to nie mam w tym wzgledzie ruchu,
    sam nie mam tytułu do zapłaty, a firmy nie zmuszę, mogę donieść do US,
    ale jak pisałem wyżej, po co mi to...

    > rachunki to wystawiasz ty firmie, a nie ona tobie. I na tej podsatwie
    > firma ci płaci.
    > to, ze zwykle za ciebie odwala robote firma nie oznacza, ze to nie jest
    > rachunek wystawiony przez ciebie.

    nikt nie odwala, ja wystawiam, ale co z tego, rachunek w odróżnieniu
    od umowy, jest w jednym egzemplarzu, wysyłany pocztą do zleceniodawcy,
    czasem już po wypłacie kasy, ja nie mam dowodu, że firma go otrzymala,
    choc mozna tak domniemywać, skoro wypłaciła wynagrodzenie

    > kosztowne i czasochłonne to faktycznie dla ciebie jeszcze moze byc.
    > wystarczy, zeby ktos kiedys tamta firme skontrolował.

    ty jakoś masz spiskowe myślenie, no i co że skontroluje, dojdzie tylko
    do tego, że ta firma, kasę potrąconą z mojego wynagrodzenia,
    przeznaczoną dla US, zostawiała w swojej kieszeni. Dupnie firma, a nie
    ja...

    pozdrawiam
    s_13