    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Date: Mon, 29 Mar 2010 21:09:35 -0500

    s_13 wrote:

    > jednak to firma robi na lewo, ja żyję w świadomości że zaliczka
    > odprowadzona,

    ty nie masz zyc w swiadmości lub nie tylko domagać sie papieru na tą
    okoliczność.

    , podejrzenie, że tego nie robi, rodzi się z końcem marca
    > kiedy nie dostaje od tej firmy pitu

    i wowczas w pole brutto wpisujesz brutto a w pole odprowadzona zaliczka
    wpisujesz zero, bo nie masz żadnego papieru na potwierdzenie, że
    jakakolwiek zaliczka została odprowadzona.
    I odprowadzasz jeszcze raz sam.

    >, wtedy zdarza się, że jestem: bez
    > umowy,

    umowa jest zawsze, choćby ustna, ale staraj sie chocby maile wymienic z
    firmą. kwestia dowodowa, jak masz przelew to łatwo z tego wyciągnąć
    wniosek, że jakoś się umówiliście.

    > bez rachunku

    rachunki to wystawiasz ty firmie, a nie ona tobie. I na tej podsatwie
    firma ci płaci.
    to, ze zwykle za ciebie odwala robote firma nie oznacza, ze to nie jest
    rachunek wystawiony przez ciebie.

    wiec tlumaczenie, ze go nie masz, to troche takie smieszne jest.

    , bez pitu,

    jedyna konsekwencja tego, ze w rozliczeniu rocznym nie masz podstawy do
    wpisania zaliczki na podatek innej niz zero, czyli zapłacenia podatku w
    całości od siebie.

    Jak dostaniesz w końcu pit-11, zrobienia korekty nawet za lata ubiegle
    nikt ci nie zabrania.

    > z przelewem pod nic nie mówiącym
    > tytułem... i mam z tym uderzać do US?

    Nieotrzymanie pit-11 jak najbardzie sie na skargę do US nadaje.

    > przecież udowadnianie tego, że
    > wykonywałem dla nich zlecenie, będzie spoczywać na mnie, a to
    > kosztowne i czasochłonne, firma może się wypiąć (i zrobi to jeśli
    > rzeczywiście nie odprowadziła tych zaliczek), a gra idzie o niewielkie
    > pieniądze i to nie dla mnie, ale dla US...

    kosztowne i czasochłonne to faktycznie dla ciebie jeszcze moze byc.
    wystarczy, zeby ktos kiedys tamta firme skontrolował.