    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Date: Mon, 29 Mar 2010 21:01:37 -0500

    s_13 wrote:

    > kilkadzieisąt... i nie umów tylko pitów... umów rocznie jest
    > kilkaset...

    kolego u mnie w pracy odwala sie 26 tys wyplat miesiecznie i wszystko
    sie zgadza na koniec roku.
    Nie rób z siebie sieroty.

    > i nie wszyscy wystawiają dwa egzemplarze (choć tak wynika
    > z treści), więc nie wszystkie mam u siebie, w czasie rozliczeń
    > rocznych nie jestem w stanie stwierdzić, czy kwoty na pitach się
    > zgadzają z kwotami z umów i rachunków (w tych firmach pewnie tak),

    to tylko i wyłącznie twój problem jak sie nie zgadzają i to cholernie
    kosztowny.

    > więc uwierz mi, że czasem może umknąć jedyne w roku zlecenie o
    > przygodnego klienta,

    nic ci nie moze umknąc.

    który "zapomniał" odesłać umowę i "nie chciało"
    > mu się wystawić pita, pozostaje mi tylko nagranie w archiwum i mail ze
    > zleceniem, ale jeśli takich zleceń jest szacunkowo 1000-1500 w roku...

    to nie on zapomniał, tylko ty zapomniałeś i US się chetnie ci twoją
    skleroze opodatkuje.
    kazdy pilnuje siebie

    > no weź nie mów, że dupną mnie za to, że zleceniodawca nie odprowadził
    > zaliczki, chociaż tak wynika z przepisów i z treści zawartych umów
    > (jeśli są), poza tym, jakie ja mam możliwości kontroli zleceniodawcy,
    > szczególnie, że nie dal pita i nawet nie wiem, że nie odprowadził...
    > może być też tak, że pita nie dostałem, a zaliczki są odprowadzone,
    > ale też, skąd miałbym o tym wiedzieć...

    to nie twoj problem czy zaliczka jest odprowadzona czy nie i czy ty
    dostałeś od niego pit czy nie.
    Twoim problemem jest to, żeby ta kwota brutto znalazła się na twoim pit-11.

    > no tak, już widzę reakcję minę urzędnika US, któremu tłumaczę:
    > "wykonałem pracę na umowę o dzieło, dla firmy X, nie mam umowy, nie
    > mam rachunku, nie mam pita, mam od nich przelew z tytułem
    > "kasiorrrrka", i oni nie odprowadzili zaliczki na podatek... a ja bym
    > chciał odliczyć sobie parę rzeczy od podatku i potrzebuję żeby suma
    > tych zaliczek była jak największa, bo się z tymi odliczeniami nie
    > mieszczę... :-)"

    to sobie za wczasu kup lustro, zeby zobaczyc swoją minę jak bedziesz
    czytał decyzje US o wymiarze podatku za taką właśnie umowę.

    od 2004 roku zaczynając.