  • Data: 2011-06-08 09:10:33
    Temat: Re: Odmowa zasiłku chorobowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest jeden szczególny przypadek, kiedy walka ma sens: ZUS powoła
    > się na nieterminowość z *ostatniej* wpłaty.
    > Jeśli od tej ostatniej nieterminowej wpłaty uzbierała się
    > sensowna kwota, można złożyć odwołanie, a jeśli ZUS kolejny raz
    > odmówi - zażądać dla odmiany zwrotu nadpłaconych składek.

    A tam żądać zwrotu. Robimy korekty - > potrącenie nadpłaty w bieżącej
    składce (albo składkach) i nikt nawet okiem nie mrugnie. Testowałam
    kilka razy, raz na samej sobie. Ba, miesiąc w którym sobie fizycznie
    potrąciłam nadpłatę wchodził mi do karencji do zasiłku chorobowego,
    zasiłek dostałam.

    Zabawne jest, że jak mają coś fizycznie oddać, to zrobią kipisz w
    historii płatności, znajdą błędy w deklaracjach itp.
    Przy potrąceniu już nie - potrącenie "robi" system ZUSowski praktycznie
    automatem. Jeżeli nie wyrzuci błędów, pies z kulawa noga się nie
    zainteresuje.
    Trzeba tylko pamiętać, żeby zanim się złoży korekty DRA, wyrejestrować
    się z chorobowego z odpowiednią datą. Najlepiej korekty składać nie
    szybciej niż 2 tygodnie po wysłaniu przerejestrowania na opcję bez
    chorobowego, żeby się tam już wszystko zdążyło przemielić w bazie.

    Co do zasady z dobrowolnego ub. chorobowego w wypadku
    spóźnienia/zaległości wypada się permanentnie - tzn. bez ponownego
    zgłoszenia teoretyczni nie nabywa się prawa do zasiłku, nie ważne że się
    płaci sumiennie.
    To że ZUS to prawo daje z automatu to jest taka uprzejmość w ramach
    oswajania płatników.
    Czasami opłaca się trzymać tylko oficjalnych procedur.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813