  • Data: 2011-06-08 14:51:23
    Temat: Re: Odmowa zasiłku chorobowego
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy wrote:
    > Co do zasady z dobrowolnego ub. chorobowego w wypadku
    > spóźnienia/zaległości wypada się permanentnie - tzn. bez ponownego
    > zgłoszenia teoretyczni nie nabywa się prawa do zasiłku, nie ważne że
    > się płaci sumiennie.
    > To że ZUS to prawo daje z automatu to jest taka uprzejmość w ramach
    > oswajania płatników.
    > Czasami opłaca się trzymać tylko oficjalnych procedur.

    Hmmm, ja wiem, że jest gorąco, ale jakby tak zrobić "celowe"
    spóźnienie w zapłacie zaraz "na poczatku" i czekać na potrzebę
    skorzystania z zasiłku. Jak trzeba, to ratujemy się wnioskiem o przywrócenie
    terminu,
    a jak przez kilka lat nie trzeba, to robimy podsumowanko, korekty od daty
    tego spóźnienia
    i zaliczenie nadpłaty - zostawiając 3 ostatnie miesiące
    na okres karencji (chyba 90 dni teraz)

    Tylko czy kwota warta zachodu - obecnie ok 50zł
    (ale kiedyś trzydzieści parę) i tak za pięc lat nadpłata, to da raptem
    kwartał za darmo :-)