    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Date: Wed, 15 Feb 2006 22:24:50 +0100

    On Wed, 15 Feb 2006, złodziej podatków wrote:

    > Najlepiej było by w takim przypadku powiedzieć: To ja dziękuję i po towar
    > przyjadę wtedy gdy będzie już z fakturą, o ile do tego czasu nie kupię u innego
    > dostawcy.

    W szczególności jak to były "groszowe zakupy" w tym rozumieniu, że
    umowę już zawarłeś (towar w garści) i zapłaciłeś.

    > Bo po jakiego grzyba mi towar którego nie mogę sprzedać gdyż nie
    > posiadam dowodu dostawy.

    Ciekawe... znaczy rozliczasz PK albo ryczałt i tam nie ma takiej
    możliwości ??
    Bo co do KPiR to ta kwestia była kilka dni temu przy okazji
    faktur pro forma.

    > Pomijam już całkowicie możliwość wytłumaczenia się co
    > wiozę w przypadku kontroli drogowej.

    Wytłumaczenia... no toż wg jakiego przepisu trzeba tłumaczyć ?
    Oczywiście policja może sobie sporządzić notatkę (zawsze może),
    spisać dane (zawsze może)... co jeszcze może ?
    Poważnie piszę - jakiś przepis by się przydał.

    > Ale nadal twierdzę że nie wobrażam sobie takiej sytuacji. I jak napisała
    > Graszka, dla mnie taki dostawca czy hurtownia są spalone.

    Rozumiem.
    Wyraźnie zastrzegałem że jest to dla mnie oczywiste.

    Stwierdzam wyłącznie *fakt*: post zawierający tekst:
    "Przecież coś takiego aż się prosi o poinformowanie US"
    sprowokował całkiem wyraźny opór z mojej strony - równie dobrze
    można informować policję że sąsiad przechodzi jezdnię przy
    zielonym świetle dla pieszych.

    Nie ma podstaw do domagania się na drodze prawnej wystawienia
    faktury "tu i teraz".
    Przypomnę:
    +++
    Ale prezentujesz stanowisko dotyczące etyki kupieckiej, grzeczności,
    czegokolwiek - a nie prawa.
    Ma prawo jak najbrutalnie powiedzieć "za siedem dni i do widzenia".
    ---

    Oczywiście nie musisz u niego kupować i to również prawda.

    > Mam ciekawsze zajęcia niż upominanie się o swoją własność.

    Akurat faktura staje się "własnością" po otrzymaniu!

    > Ale jeżeli ktokolwiek
    > stawia nabywcę w sytuacji że po papier musi fatygować się osobno to jego
    > sprawa. Prawdopodobnie wkrótce mu tych nabywców braknie.

    I słusznie :)
    Tyle że pomysły z "informowaniem US" nie są wcale sprytniejszym pomysłem
    na reakcję niż sam problem faktury.
    Po prostu - to jest LEGALNE. Próbując użyć drogi prawnej można co
    najwyżej załapać etykietkę pieniacza :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)