  • Data: 2003-01-21 12:13:57
    Temat: Re: Odliczenie skladki ZUS 7,75 kontra 8%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote [...]
    >+ > > skladka teraz jest 8%, ale do KPiR wpisac mozna tylko 7,75%, tak?
    >+ >
    >+ > Ja tam sie nie znam,
    >+ > ale na tej grupie wiele razy tlumaczono mi, ze skladki zdrowotnej
    >+ > w ogole nie mozna wpisac do KPiR.
    >+ >
    >+ No wlasnie...
    >+
    >+ Ale za to "do pita" mozna wpisac tylko 7,75
    >+
    >+ Pytanie czy TERAZ mozna owo .25 dopisac...

    Już zmieniałem zdanie :], to zmienię jeszcze raz: po przeczytaniu
    komentarza że owo 0,25% kwalifikuje się do TK (jako nieprawidłowo
    określony podatek) trzeba uznać że nie można :(, bo skala podatkowa
    wynosi 0,25%, 19,25%, 30,25% i 40,25%.
    Oczywiście to ostatnie jest niezgodne z UoPDoOF, a w ustawie ds.
    zdrowotnych [czy jak jej tam] nie ma określenia "podatek".

    Pewnie "obrońcy" składki będą się powoływać na definicję podatku
    z Ordynacji... i twierdzić że to nie podatek.
    Niemniej *wtedy* (jakby zapadł wyrok, że składka zdrowotna jako
    świadczenie "które coś daje" nie jest podatkiem dochodowym)
    - i w połączeniu z faktem że jest obowiązkowa - należałoby ją
    wpisywać w KUP... !

    Po prostu: brak odpowiedzi czy to *jest* czy *nie jest*
    podatek. Jeśli jest - jest wprowadzony nieprawnie. Jeśli
    nie jest - można by wpisywać w KUP.

    Wrrrrr.... Kiedy ktoś to poruszy i odda do TK ??
    Ew. "doradców" uporzedzam, że nie będąc profesorem prawa ani
    czynnym sędzią sam nie mam jak sprawy skierować :>

    pzdr, Gotfryd