  • Data: 2003-01-22 09:39:21
    Temat: Re: Odliczenie skladki ZUS 7,75 kontra 8%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Janusz napisał:
    > "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Juz sie z tego wycofalem :-) Moj blad, chodzilo mi o te rubryke w
    > PIT5, do ktorej wpisuje sie zdrowotne do opdpisu. Ze tam musze wpisac
    > inna kwtote niz mam na przelewie do zus. I nie wiem czy to trzeba
    > jakos wyjasniac, czy uzasadniac, ze w rubryce jest moje hipotetyczne
    > 775, a na przelewie 800zl.

    Wróć. Na PIT-5 możesz odliczyc kwote nie wieksza od tej która
    zapłaciłeś - tak naprawdę kwotę faktycznie zapłaconą, ale nie wieksza
    niż 7,75% podstawy naliczania - przypadek dośc częsty, np. przy
    wszelkiego rodzaju ulgach gdy przekroczysz limit - masz dowód na 2000,
    mozesz odliczyć 1500 to odliczasz 1500, koniec sprawy.
    W tym konkretnym przykładzie jeżeli odliczasz 775 a masz dowód zapłaty
    na 800 to znaczy że te 775 zapłaciłes na pewno.
    Nikt nie każe ci odpisywac dokładnie tyle ile jest na przelewie.
    A jeżeli sie spóźniłes i zapłaciłes odsetki?
    Przeciez odsetek od podatku odliczyc nie możesz.
    A więc problem nie taki nowy... i zaden problem :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl