eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTowary handlowe + pozostałe wydatki na jednej fakturze › Re: [OT]Re: Towary handlowe + pozostałe wydatki na jednej fakturze
  • Data: 2008-01-23 21:34:26
    Temat: Re: [OT]Re: Towary handlowe + pozostałe wydatki na jednej fakturze
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > Nasza firma kupuje od dostawcy na tej samej fakturze VAT zarówno
    > > towary handlowe (przeznaczone do odsprzedaży) jak również towary
    > > używane przy produkcji/kompletacji towarów - np. wiertła, kleje etc.
    > > lub np. materiały biurowe.
    > > Jak poprawnie księgować takie faktury - wprowadzać wszystko (każdą
    > > pozycję - nawet tą nie przeznaczoną do dalszej odsprzedaży) na stan
    > > magazynowy, a następnie wystawiać samemu sobie jako firmie (sprzedawcą
    > > i nabywcą jest firma X) fakturę VAT, czy też można to zrobić w inny,
    > > prostszy sposób ?
    > > Czy istnieje metoda, przy której nie byłoby konieczne wprowadzanie
    > > każdego z towarów, który nie będzie dalej sprzedany "na magazyn" ?
    > > Z góry dzięki za odpowiedź, bo ekipa z 'e-porad' nie wiedziała o co mi
    > > chodzi :)
    >
    > Oni nic nie wiedzą. A jak coś wiedzą, to ich wiedza wołą o pomstę do nieba.
    >
    > Jesteś na pełnej ksiegowości? Bo tak mi między wierszami wychodzi, skoro
    > piszesz o magazynie.
    > Bo jesli jesteś na pkpir to zwyczajnie:
    > (10) towary handlowe i materiały
    > (13) pozostałe wydatki
    > Magazynu na pkpir nie musisz prowadzić.

    Metoda jest bardzo prosta - składając zamówienie podziel je na towary handlowe
    i materiały oraz inne - czyli np. biurowe i eksploatacyjne - poproś o dwie
    faktury. Jeśli masz jedna fakturę na wszystko - księgujesz - dokonujac
    kwalifikacji przeznaczenia - grupami lub pozycjami.
    Zgodnie z zasadą zadaj pytanie a ... - nie sądzę by pytacz prowadził jaką
    kolwiek księgowość poza uproszczoną - a pomysł na wystawianie sobie faktur
    wewnętrznych VAT z powodu zmiany kwalifikacji wydatku - potwierdza ten pogląd.
    Prowadzenie magazynu nie jest zastrzeżone dla pełnej rachunkowosci i wiele firm
    prowadzących PKPiR - prowadzi magazyn z przyczyn zupełnie innych - np. kontrola
    stanu zapasów , rozliczenie materialne pracowników , kontrola zużycia itd.

    Pzdr- Kriss

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1