    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowe podatki
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <s8j29b$1ott$1@gioia.aioe.org> <s8ji8g$fte$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <7z8n4m7olj3o$.8hs4ephfyj78$.dlg@40tude.net>
    <s8l463$h6h$1@gioia.aioe.org>
    <16mg3jwo5qu2s$.y046at2c5crb.dlg@40tude.net>
    <s8qdj4$12oh$1@gioia.aioe.org>
    <1cbdz7u5hzbp0$.1ogf4d4s634qk.dlg@40tude.net>
    <s8qv9d$1iv1$1@gioia.aioe.org>
    <l7cyn740wowl$.1u8i2e0s8pand.dlg@40tude.net>
    <s8rg7f$1ujs$1@gioia.aioe.org>
    <zjhe4540ytd0$.3nwodfzws2tn$.dlg@40tude.net>
    <s935bt$ku5$1@gioia.aioe.org>
    <1ciqqnt20fwvq$.c79wew2v1jlo.dlg@40tude.net>
    <s93b2n$1d13$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <s93gms$ke$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <s959fj$13d2$1@gioia.aioe.org>
    Date: Tue, 1 Jun 2021 15:09:57 +0200

    On Tue, 1 Jun 2021 14:33:56 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    -urzedowe/ibpbi-2-423-1187-13-ap-pismo-wydane-przez-
    izba-skarbowa-w-184761710

    > Tak.
    > Masz tak prowadzić ewidencje żebyś mógł to ustalić. A nie, że skoro nie
    > możesz ustalić, to cię przepisy nie obowiązują.

    No, mam np wielki silos na cement, dostawy wsypuje, a pobieram w miare
    potrzeby ... i co - postawic wiecej silosow? :-)

    No ale to mniejszosc.

    > Ale co "jakoś bardziej ryczałtowo"?
    > Co do zasady koszt wytworzenia wyliczasz dla danego przychodu.

    No to wiem, ze stolik potrzebuje normatywnie 2m^2 plyty i 4 nogi.
    A nogi sa z jakiegos pnia drzewa ciete.

    I popatrz - po tych wszystkich dywagacjach o metodach wyceny
    materialow i usrednianiu cen mam szukac z ktorej faktury pochodzila
    plyta i drewno na nogi?

    Czy moze wystarczy przy produkcji nog stwierdzic - ta partia kosztuje
    po 23.50 sztuka? I tak trafia na magazyn, i potem po tej cenie
    rozliczana.

    Albo nawet mniej - kalkulacyjny koszt nogi jest 24.00, i tyle w tym
    roku przyjmujemy, drobne roznice ksiegujemy w odchylenia.

    > Jeżeli stosujesz metodę uproszczoną i w koszty wrzucasz w momencie
    > zakupu, to potem musisz te koszty korygować, gdy tego nie sprzedałeś

    Wiec chyba tak nie licza - czekaja na RW.
    Ale nogi czy potem stoliki trafiaja na magazyn.

    > (albo nie zapłaciłeś za zakup).

    Nie zaplaciles, ale zaplacisz. Zobowiazanie wisi.
    No chyba, ze faktycznie nie zaplacisz.

    > To trzeba to tak sobie zorganizować, żeby było możliwe ustalenie co jest
    > do czego,

    z czego. Bo do czego ... do wielu wyrobow moga byc :-)

> [...]
    > wyczytał na blogu jakiegoś Janusza "jak fajnie jest przejść na sp.z
    [...]
    > Że olewają przepisy i wrzucają w koszty czy zapłacone, czy nie
    > zapłacone, czy sprzedane czy nie sprzedane, a potem tych kosztów nie
    > korygują, bo mają w dupie i do tego płacą podatki od stanów
    > magazynowych, bo leżący w magazynie towar i wyroby są zyskiem?
    >
    > Można i tak... Ale na mój gust, to albo to ty czegoś nie zrozumiałeś
    > plotkując ze znajomymi księgowymi przy kawie, albo im się nie chciało
    > tłumaczyć szczegółów komuś, kto nie odróżnia zysku od przychodu.

    Albo rozliczaja jakos inaczej.

    W dyskusji one szybko przechodza na numery kont, a na tym to ja sie
    nie znam :-)

    Ale wiem, ze wartosci magazynow sa im do czegos potrzebne.

    J.