    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowa dzialalnosc i VAT
    Date: Thu, 30 Oct 2003 08:34:10 +0100

    (wybaczcie "duży" cytat ale inaczej tok mi się rwie :))

    On Thu, 30 Oct 2003, Piotr A. Dybczyński wrote:

> [...]
    >+
    >+ To właśnie miałem na myśli i jak widać MR (mój rozum) nie przystaje do
    >+ rzeczywistości podatkowej. Dla mnie logika przepisów ustawy o VAT jest taka,
    >+ ża proporcjonalnie zmienia limit dla zaczynających w trakcie roku, ale przy
    >+ założeniu, że będą działać do końca roku. To by dawało do wykorzystania całą
    >+ 1/7 w dowolnym czasie.
    >+ Natomiast jeśli upierasz się, że limit kreuje dopiero
    >+ faktyczna sprzedaż (dokonana) to limit powstaje z chwilą rozpoczęcia w
    >+ wysokości 1/365 rocznego i wzrasta z każdym dniem sprzedaży.

    Nie. Nie tak.
    Chodzi o to, że "do wykorzystania" nie jest "limit w dowolnym czasie",
    choć *również* nie jest to limit kreowany przez sprzedaż :)
    Limit narasta samoczynnie, a sprzedaż nie może go przekroczyć,
    i chodzi o *łączną* sprzedaż od początku okresu.
    Przykładową tabelkę posłałem w poście przed chwilą, mam nadzieję
    że wyjaśniłem o co chodzi.
    Z grubsza: jeśli w naszym przypadku będziesz leżał do góry
    brzuchem aż do 31 grudnia, a w tym dniu dokonasz sprzedaży
    za 4000 zł to wszystko jest OK.
    Ale jeśli *na początku* dokonasz takiej sprzedaży, to wpadasz
    w VAT *chociażbyś* później do końca roku już nic nie robił
    - i to zaznaczyłem :)

    >+ Dla mnie (i NMR) taka interpretacja to paranoja.

    Znaczy: jak na podatki to wszystko w normie ;)

    Warto zaznaczyć że taka interpretacja dotyczy *wyłącznie*
    "świeżych" podatników VAT, jak ktoś prowadzi DG kolejny
    rok (i ciągle jest zwolniony) to może spokojnie w Nowy
    Rok "obrócić" za 40000 zł i później sobie "poleżeć do góry
    brzuchem" - jego ów "limit dzienny" nie dotyczy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)