  • Data: 2003-10-31 08:31:44
    Temat: Re: Nowa dzialalnosc i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Oct 2003, Dariusz Stefan wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    [...]
    >+ przepraszam ale nie się zgadzam z taką interpretacją :

    Oj, przepraszać to nie masz za co :)

    Wziąłem i przekopałem się przez te teksty które rzuciły mi się
    w oczy i jak na razie znalazłem interpretacje że:

    - liczy się okres od momentu rozpoczęcia sprzedaży (chyba ktoś
    już w wątku wspominał), czyli nie od momentu uzyskania
    zarejestrowania a od dnia pierwszej sprzedaży:
    http://www.vulcan.edu.pl/doradca/02/utrata.html
    (chyba *ten* przepis się nie zmienił, w odróżnieniu od
    wszystkich przepisów dookoła :))

    - z wyroku zapodanego tu:
    http://www.fund.org.pl/podatkisierpien.htm
    i tu:
    http://tinyurl.com/t4b4
    (full:)
    http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/newsletters.nsf/0/
    f9a7085d6f474811c1256cd0003b3e69?OpenDocument
    co poniektórzy dokonują takiego komentarza, że jak na mój gust
    liczą się "dni prowadzenia sprzedaży"; popatrzywszy tu:
    http://www2.gazeta.pl/firma/2,31455,,,,10813887,P_IN
    FOREXT.html
    ...i tu (z cache bo to .DOC):
    http://tinyurl.com/t4bg
    (full:)
    http://www.google.pl/search?as_q=cache%3AEGD4be9EIG4
    J%3Awww.fdpa.org.pl%2Fprogramy%2FBiuletyn_nr3.doc+ok
    resu+prowadzonej+sprzeda%BFy&num=10&hl=pl&ie=ISO-885
    9-2&output=advanced_search&btnG=Szukaj+z+Google&as_e
    pq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=al
    l&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

    ...można by wyciągnąć wniosek który ktoś też już chyba sugerował,
    choć mi się nie podobało - że trzeba policzyć *dni w które
    była sprzedaż*.
    Horror.
    112 zł * ilość_dni_w_które_wykazano_sprzedaż.
    Celem zapewnienia sobie wysokiego limitu należy codziennie
    sprzedawać komuś pudełko zapałek, pinezkę (może być jedna)
    lub coś podobnego... nic nie rozumiem :(

    Oczywiście inne opinie, np. że liczy się ilość dni od
    "pierwszej czynności" (a zakup to pod VAT podlega ?) do
    końca roku (a więc również nie ostatniej sprzedaży), a tym
    bardziej nie przez "policzenie dni sprzedaży" też są:
    http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/newsletters.nsf/0/
    f1e55c8f15d05c40c1256d4900434bdb?OpenDocument

    Powiem krótko: następnego pytającego należy odesłać o wystąpienie
    o interpretację do MF.
    Objaśniam dlaczego do MF: bo US dokonuje interpretacji WYŁĄCZNIE
    wobec zdarzeń zaszłych, opinię o stanie *możliwym* może wydać
    tylko MF...

    >+ cytuję Twoje słowa : Patrzę w ustawę:

    No, ja sobie pozbieram kolekcję takich różnych komentarzy :)

    Pas !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)