    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Date: Sat, 17 Oct 2009 12:02:26 +0200

    On Sat, 17 Oct 2009, Budzik wrote:

    > a tak nasuwa mi sie jeszcze jedno dlaczego tylko samochody?
    > Urzednik gada przez telefon prywatnie w pracy - tez przeciez ma jakis
    > przychód, prawa?

    Jeszcze nie zauważyłeś, że od jakichś trzech lat ta sprawa się przewija
    w interpretacjach - podejrzewam na skutek zarzutów pokontrolnych?

    Część dużych firm AFAIK zaczęła prowadzić "ewidencję rozmów prywatnych",
    pewnie z różnych powodów, ale "wizyty skarbowego" bym z listy powodów
    nie wykluczał.
    BTW: ciekawe, czy skarbówka sama taki prowadzi :P (być moze jest
    tylko "zakaz wykorzystywania w celach osobistych")

    > Robi sobie kawe w pracy - no chyba z wlasna woda i prądem nie przychodzi?

    Stop, stop.
    Czynności NAKAZANE PRAWEM nie podpadają pod "nieodpłatne świadczenie".
    Bo zaraz wyjedziesz, że trzeba opodatkować fakt robienia kanapek własnym
    dzieciom na śniadanie, i znowu trzeba będzie szukać z którego artykułu
    KRiO wynika "obowiązek ustawowy" :P (ale nie - to nie jest żart, nie
    jest opodatkowane właśnie DLATEGO, że stanowi ustawowy obowiązek).

    > Poszedł na szkolenie - przeciez mozliwe jest ze wiedze wykorzystuje równiez
    > prywatnie.

    Nie szkodzi.
    Ale Kodeks Pracy ustanawia "podnoszenie kwalifikacji", wiec czynność
    nie łapie się pod "nieodpłatne świadczenia", lecz "realizację
    obowiązków".
    Tak samo jak np. obowiązkowe badanie lekarskie czy szkolenie BHP,
    ale już "bon do przychodni w celu leczenia" nie (jest podatek).

    > Opodatkujmy wszystko!

    Ja tam się nie dziwię, że się irytujesz, ale to *wszystko* są
    skutki przyjęcia pewnych zasad opodatkowania :)
    Jak opodatkowujemy "wynagrodzenie za pracę", to tzw. "bonusy"
    nie mają jak się wymknąć spod tej zasady.
    Bo inaczej wszyscy w .pl zaczną zarabiać "minimalną", za to dostaną
    długą listę "bonusów".

    pzdr, Gotfryd