  • Data: 2009-10-17 09:45:15
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Oct 2009, Liwiusz wrote:

    > Ale to jest konsekwencja istnienia tego podatku.

    Bardzo trudna do wytłumaczenia to raz, do tego prowadzącego do zachowań
    uznawanych za nieetyczne - a niszczenie żywności, aby nie zapłacić
    podatku, jest właśnie takim przykładem.
    I urzędnicy MF zamiast przyjąć na klatę "bo tak działa VAT, a mamy
    tak głupio zrobione przepisy, że nie przewidują wyjątków", zaczęli
    się wić, bredzić i opowiadać niestworzone historie (można poczytać
    w archiwach - drobna część cytatów z głupotami była na grupie).

    > Chyba że chciałbyś, aby
    > można było coś kupić, odliczyć sobie VAT, a potem to rozdać... Prosta
    > maszynka do oszustw.

    wKF: "do niewzięcia VAT przez państwo od rozdanego".
    Sugestia, że odliczenie VAT jest "oszustwem" steruję w stronę
    doprowadzenia słuchacza lub czytelnika do zapominania, że ten
    odliczony VAT to *nie* jest "łaska" - to jest de facto zwrot
    VAT, który został *uprzednio* pobrany w formie zaliczki przez
    państwo.

    *JEŚLI* można coś "rozdać" bez VAT - to właśnie w ten sposób
    działa ów mechanizm (panstwo oddaje "w odliczeniach" VAT
    który *już pobrało*).

    I przypomnę dwa przypadki (niekoniecznie "rozdania"):
    - zniszczenie towaru "bo się zepsuł"
    - wpisana możliwość "darowania chleba", obłożona (jak zwykle
    w .pl) obowiązkiem działania instytucjonalnego, czyli podatnik
    nie może tego pieczywa rozdać sam, ale danie "fundacji" już
    problem rozwiązuje (zarejestrować, powołać zarząd, sporządzać
    papierki na PK uproszczonej itede...)

    pzdr, Gotfryd