    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niższe składki za pierwszą DG
    Date: Tue, 12 Jan 2010 19:44:07 +0100

    Pan Łoś wrote:

    > Mam pytanie dotyczące zwolnienia z opłacania niektórych składek przy
    > pierwszej działalności gospodarczej. Moja wątpliwość polega na tym,
    > że DG założę dopiero w marcu/kwietniu, a od stycznia 2010 stałem się
    > udziałowcem w Sp. z o.o. i objąłem w niej stanowisko prezesa zarządu.
    > W spółce się jednak nie zatrudniłem, ani się zatrudnić nie zamierzam.
    > Czy to w jakiś sposób koliduje z traktowaniem DG jako pierwszej w
    > moim życiu? Gdzie mógłbym zasięgnąć szczegółowych informacji nt.
    > temat.

    W ustawie o ubezpieczeniach społecznych - np art 18a 1.
    Jeśli jesteś JEDYNYM udziałowcem, to może już prowadzisz działalnosc
    i chyba nawet nie przysługuje ci ulga w składkach?

    > Drugie pytanie dotyczy statusu bezrobotnego. Czy fakt założenia Sp. z
    > o.o., w której będę wpisany w KRS jest jednoznaczny z tym, że
    > powinienem to zgłosić w urzędzie pracy, aby wykreślono mnie ze
    > statusu bezrobotnego? Dodam, że spółka na razie jest tylko na
    > papierze i do marca/kwietnia nie będzie żadnych ruchów finansowych.

    Jeśli jesteś tylko jednym z udziałowców, to nic, nawet jeśli jesteś
    prezesem.
    Sprawdź sobie co tam jeszcze dla statusu bezrobotego
    jest istotne (dochody ze zleceń, wpis do EDG, tytuł do ubezpieczeń
    spolecznych,
    albo jakieś nieruchomosci rolne itp), bo może pobierasz jakiś zasiłek albo
    świdadczenie
    i o tym nie piszesz.