  • Data: 2010-01-12 19:22:28
    Temat: Re: Niższe składki za pierwszą DG
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W ustawie o ubezpieczeniach społecznych - np art 18a 1.
    > Jeśli jesteś JEDYNYM udziałowcem, to może już prowadzisz działalnosc
    > i chyba nawet nie przysługuje ci ulga w składkach?

    Nie. Jest nas dwóch udziałowców po 50%, ja jestem prezesem i jedynym
    członkiem zarządu. Spółka formalnie istnieje od stycznia i przynajmniej do
    marca nie będzie żadnych czynności finansowo-fiskalnych. Jedynie działalność
    promocyjna i wydatki (księgowość, konto bankowe).

    A marcu spodziewam się pierwszej realizacji i wtedy chcę założyć DG
    (pierwszą w życiu), aby wystawiać rachunki spółce i tym samym uniknąć
    zatrudniania się w spółce na umowę o pracę...

    > Jeśli jesteś tylko jednym z udziałowców, to nic, nawet jeśli jesteś
    > prezesem. Sprawdź sobie co tam jeszcze dla statusu bezrobotego
    > jest istotne (dochody ze zleceń, wpis do EDG, tytuł do ubezpieczeń
    > spolecznych, albo jakieś nieruchomosci rolne itp), bo może pobierasz jakiś
    > zasiłek albo świdadczenie i o tym nie piszesz.

    Jak wyżej. Nic z powyższych. Zwolniłem się z poprzedniej pracy,
    zarejestrowałem się jako bezrobotny (dla ubezpieczenia de facto) i teraz
    założyliśmy spółkę z o.o., a w marcu chcemy założyć DG i wtedy wypisać się
    ze statusu bezrobotnego i zacząć opłacać składki samemu. Oby te niższe przez
    2 lata...

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś