eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie odebrana fakturaRe: Nie odebrana faktura
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie odebrana faktura
    Date: Fri, 31 May 2002 12:30:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <ad7j92$kja$1@news.tpi.pl>
    References: <ad7eu4$lct$1@sunsite.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: px69.wroclaw.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1022840930 21098 212.160.21.69 (31 May 2002 10:28:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 31 May 2002 10:28:50 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:59878
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ad7eu4$lct$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > 1.Wystawiłem fakturę, sprzedaż przeszła przez kasę fiskalną. Ale klient
    nie
    > odebrał faktury. Napisać na kopii i oryginale "Anulowano" i wpiąc do
    > dokumentów?
    A towar odebrał? Jeśli tak to po prostu wyslij oryginał faktury do klienta.
    Jeśli jednak sprzedaży nie było - to IMHO należałoby wystawić fakturę
    korygującą na całą kwotę i dokładnie opisać przyczynę korekty (np.
    transakcja nie doszła do skutku) i spiąć razem wszystkie dokumenty - w tym
    przypadku US nie powinien przyczepic się do braku podpisu na f.kor (tak
    przynajmniej twierdziła pani z US na ostatnim szkoleniu)

    > 2.Zapłacić chciał złodziej kradzioną kartą. Ze się zorientowałem to chama
    > wysłałem do wszystkich diabłów. Jakby jednak zapłacił i POLCARD transakcji
    > nie uznał to moja strata. Wpisać wtedy kwotę w pozostałe wydatki? Sprzedaż
    > była, tylko zapłaty nie było. Unieważnić sprzedaży chyba nie mogę?

    unieważnic sprzedazy nie możesz, bo ona faktycznie była. I kwota nalezności
    jest twoim przychodem ze sprzedaży mimo, że nie została zapłacona. Mozesz
    natomiast dochodzić zapłaty należności od klienta + odsetki itp (sam, firma
    windykacyja, sąd - drogi są różne, skuteczność także). Pozdr. Aneta




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1