eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie odebrana faktura › Re: Nie odebrana faktura
  • Data: 2002-05-31 10:30:41
    Temat: Re: Nie odebrana faktura
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ad7eu4$lct$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > 1.Wystawiłem fakturę, sprzedaż przeszła przez kasę fiskalną. Ale klient
    nie
    > odebrał faktury. Napisać na kopii i oryginale "Anulowano" i wpiąc do
    > dokumentów?
    A towar odebrał? Jeśli tak to po prostu wyslij oryginał faktury do klienta.
    Jeśli jednak sprzedaży nie było - to IMHO należałoby wystawić fakturę
    korygującą na całą kwotę i dokładnie opisać przyczynę korekty (np.
    transakcja nie doszła do skutku) i spiąć razem wszystkie dokumenty - w tym
    przypadku US nie powinien przyczepic się do braku podpisu na f.kor (tak
    przynajmniej twierdziła pani z US na ostatnim szkoleniu)

    > 2.Zapłacić chciał złodziej kradzioną kartą. Ze się zorientowałem to chama
    > wysłałem do wszystkich diabłów. Jakby jednak zapłacił i POLCARD transakcji
    > nie uznał to moja strata. Wpisać wtedy kwotę w pozostałe wydatki? Sprzedaż
    > była, tylko zapłaty nie było. Unieważnić sprzedaży chyba nie mogę?

    unieważnic sprzedazy nie możesz, bo ona faktycznie była. I kwota nalezności
    jest twoim przychodem ze sprzedaży mimo, że nie została zapłacona. Mozesz
    natomiast dochodzić zapłaty należności od klienta + odsetki itp (sam, firma
    windykacyja, sąd - drogi są różne, skuteczność także). Pozdr. Aneta




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1