  • Data: 2003-10-03 14:32:57
    Temat: Re: Najem mieszkania, ryczałt, brak DG
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0310030848500.-266981@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > Nie jest. Jak to czego szukać, słowa "pułapka" !
    > Tytuł: "Pułapka na nieuważnych", freeware :):

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=854&d
    ok=854.6.3.2.1.1.0.1
    .htm

    No rzeczywiście! A ja szukałem po dwóch innych słowach, ale na
    "pułapkę" nie wpadłem :-) choć w końcu do tego artykułu dotarłem.

    I jest tak. W artykule autor twierdzi: "Inaczej jest z przychodem
    objętym ryczałtem. Tu bowiem podatnik nie ma "prawa do kosztów", podatek
    musi więc naliczać od przychodów brutto. Oznacza to, że jeśli poza
    należnością czynszową wynajmujący pobiera od najemcy dodatkowe pieniądze
    tytułem opłat licznikowych, od nich także powinien zapłacić ryczałt."
    Nie pobieram opłat za gaz, prąd, telefon. Przekazuję faktury tak jak do
    mnie przyszły. Mam to zapisane w umowie najmu ("najemca zobowiązuje się
    uiszczać opłatę za energię elektryczną, gaz i
    telefon o numerze [...] zgodnie z fakturami wystawionymi przez
    usługodawców i okazania wynajmującemu jeden raz na kwartał dowodów
    uregulowania tych należności w wyznaczonym terminie").
    Poza tym autor pisze: "Dlatego osobom, które w nowym roku zdecydują
    się na rozliczanie najmu na zasadach ryczałtu, radzimy zweryfikowanie
    aktualnie obowiązujących umów w taki sposób, by kwestia podstawy
    ustalania przychodu z najmu nie budziła wątpliwości. A tym samym urząd
    skarbowy nie miał prawa uznać, że z braku jasnych regulacji w umowie
    podatnik winien był prowadzić ewidencję przychodów". Z mojego punktu
    widzenia moja umowa jest od samego początku zredagowana pod tym względem
    jednoznacznie. Dlatego chyba Cię nie posłucham (choć wielkie dzięki za
    dyskusję, bo pozwoliła mi mieć swoje zdanie i wiedzieć, skąd ono się
    wzięło) i pominę opłaty za gaz, prąd i telefon przy liczeniu przychodu.
    Zwłaszcza, że US ma przecież treść umowy, a ja potwierdzenie jej
    złożenia.

    > Był jeszcze "ekspert podatkowy":
    > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/epo.html?numer=858
    >
    > ...ale "właściwe" artykuły są płatne :(

    Ten wygląda ciekawie (zresztą wczoraj w nocy znalazłem jeszcze
    inne), więc chyba wykupię dostęp na klika artykułów.

    > Pewnie sami nie wiedzieli... Ponadto - trzeba pamiętać że "US nie
    > udziela objaśnień do spraw hipotetycznych, od tego są doradzcy
    > podatkowi" ! US ma ci wyjaśnić jak JUŻ coś zrobisz. Najlepiej
    > na piśmie...

    Gdybym chciał się tym podeprzeć, to wyłącznie na piśmie. Wiem.
    Dzięki.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl