  • Data: 2003-10-02 18:21:41
    Temat: Re: Najem mieszkania, ryczałt, brak DG
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0310021857220.-86475101@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Na ryczałcie nie ma kosztów !!

    Pisałem w znaczeniu ogólnym, a nie dlatego, że zamierzałem przy
    rozliczeniu ryczałtowym traktować te opłaty jako KU

    >To jest twój dochód, i jak
    > najemca wydzwoni pół miliona na 0-700 to od tego zapłacisz
    > podatek.
    > Nie żartuję - zapodaj groups.googlowi hasło "najem OR namju pułapka".

    Google przy słowach kluczowych najem i pułapka na
    pl.soc.prawo.podatki znajdują tylko jeden post:
    http://groups.google.pl/groups?q=najem+OR+namju+pu%C
    5%82apka+pl.soc.praw
    o.podatki&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwind
    ow=1&selm=b3mjhm%24f
    dq%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnum=1.
    Trochę mało tam jest jak dla wyjaśnienia moich wątpliwości.
    Za to co do telefonu: akurat moja młoda lokatorka prosiła o zmianę
    abonamantu na najoszczędniejszy i chyba jeszcze ani razu (przez ponad
    półtora roku) nie wykorzystała bezpłatnych impulsów :-) bo ma Erę z
    jakąś dobrą (dla niej) promocją, więc telefon w tym wypadku nie byłby
    jakąś szczególną przeszkodą (ale nie wiadomo, jak przy innym lokatorze).

    > Jeśli telefon jest "na ciebie" to miała rację. Z tym,
    > że nie "bez impulsów" - a IMO CAŁOŚC w dochód :(, niestety....
    > (albo "przepisać" telefon na najemcę ! Wtedy to "nie twoje").

    Nigdy nie szukałem takiej możliwości. Że niby zrezygnować z linii
    telefonicznej i odstąpić ją lokatorce? A przy rozwiązaniu umowy najmu na
    abarot? Jest jakiś inny, prostszy sposób? Jeśli nie - raczej odpadajko.
    Zapomniałem dodać, że w umowie najmu jest jednoznaczny zapis, że
    najemca "zobowiązuje się uiszczać opłatę za energię elektryczną, gaz i
    telefon o numerze [...] zgodnie z fakturami wystawionymi przez
    usługodawców i okazania wynajmującemu jeden raz na kwartał dowodów
    uregulowania tych należności w wyznaczonym terminie.". Czy to niczego
    nie zmienia?

    Więcej, kochani, więcej, bo tak to do usranej śmierci będę się
    rozliczał PIT[em}-5 :-)

    A żeby było ciekawiej: dochodami z zatrudnienia obydwoje z żoną
    ledwie-ledwie przekraczamy pierwszy próg podatkowy, więc cały najem (i
    prawie wyłącznie najem)opodatkowany jest obecnie stawką 30%. Nie dość,
    że nie przewidziałem tego na początku wynajmu (kilka lat temu, kiedy nie
    wpadałem w drugi przedział), to jeszcze rozliczać się niewygodnie, bo
    PIT-5 nie przewiduje takiej sytuacji. Do tej pory po prostu miej
    odzyskiwałem odliczeń remontowych, ale za niedługo trzeba będzie na
    bieżąco albo przy rozliczeniu rocznym sporo dołożyć :-(

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl