    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NOWA DZIURA W USTAWIE VAT - samochód używany
    Date: Thu, 13 May 2004 14:48:41 +0200
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl

    "PABB" <p...@g...eta.pl> wrote in message
    news:c7ojkq$ucs$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "AUTOMARKET LEW" <b...@a...krakow.pl> napisał w
    > wiadomości news:c7ohd3$q6r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ktore

    > masz juz do czynienia z dostawą towarów ( rozporządzasz rzecza jak
    > właściciel) i dlatego nie możesz zastosować opodatkowania marży?

    hmm, mnie z czytania dzisiejszej Rzeczpospolitej (13-05-2004, dodatek dobra
    firma) wyszło, że umowy komisowe sprzed 1 maja rozlicza się po staremu
    (czyli VAT od marży), a nowe po nowemu ;-(
    Jeden autor w Rzepie zwrócił właśnie uwagę na to, że komisy nie mogą
    stosować art. 120 (system marży), bo nie nabywają towarów używanych, tylko
    wykonują ich dostawę.
    Z tego systemu mogą skorzystać natomiast "autohandly", które kupują a potem
    odsprzedają. A tak BTW, czy taki autohandel płaci PCC od umowy kupna
    samochodu od osoby fizycznej, bo mnie się wydaje, że powinien?

    Magdi