  • Data: 2004-05-13 19:57:22
    Temat: Re: NOWA DZIURA W USTAWIE VAT - samochód używany
    Od: "AUTOMARKET" <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Co do PCC - to autohandel płaci oczywiscie od kazdej zawartej transakcji
    zakupu samochodu 2%.

    A co do artykułu z Rzeczpospolitej (odnośnie autohandlu) to śmiem twierdzić,
    że autor artykułu jest w błędzie i nie dokładnie studiował nową ustawę o
    vat. W ustawie jest ewidentny bubel, ponieważ wynika z niej, że firmy które
    zakupily samochody używane przed 1 maja muszą je odsprzedać na zasadach
    ogólnych. Opodatkowaniem marży objęte są towary dostarczone po 1 maja, co
    jest oczywiście totalnym absurdem.

    Powiedzcie natomiast jakie macie zdanie o instytucji komisu towatu używanego
    przyjetego do sprzedazy od osoby fizycznej. Na ten temat czytałem mnóstwo
    sprzecznych ze sobą interpretacji ( np. Rzeczp. z 7V pisze co innego, a już
    13V co innego)
    Autor dzisiajszego artykułu twierdzi, że przyjmujac towar od osoby fizycznej
    trzeba opodatkować całą wartość transakcji, a nie tylko marżę.
    Prosze o opinie.

    Paweł