  • Data: 2004-05-13 20:48:56
    Temat: Re: NOWA DZIURA W USTAWIE VAT - samochód używany
    Od: "iz" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MASAKRA, ja czytałam Buchaltera, pominięto towary używane, Gorzowskie
    biuletyny i mam dziurę pt. czy jak biorę towary używane w komis to jest zw.
    ale jak dokonuję sprzedaży to 22%!! Może czegoś nie zrozumiałam, ale wydaje
    się, że wyraźna interpretacja jest cyt: z rzepy
    "Do niedawna wiele wątpliwości związanych było z konsekwencjami sprzedaży
    komisowej towarów używanych. Obecnie kwestia ta będzie budzić mniej
    wątpliwości, a to z uwagi na rozdzielenie komisu na dwie powiązane dostawy.
    Towarami używanymi - zgodnie z art. 43 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT - są takie
    rzeczy ruchome, których okres używania przez podatnika dokonującego ich
    dostawy wyniósł co najmniej pół roku. Dostawa takich towarów używanych jest
    zwolniona z VAT pod warunkiem, że w stosunku do tych towarów nie
    przysługiwało ich dostawcy prawo do obniżenia kwoty VAT należnego o kwotę
    VAT naliczonego. W przypadku komisu ze zwolnienia tego może skorzystać
    jedynie komitent. Komisantowi ono nie przysługuje, gdyż nawet gdyby od
    momentu wstawienia rzeczy w komis do momentu jej sprzedaży upłynęło ponad 6
    miesięcy, nie używa on w tym czasie towaru. Przedmiotem jego dostawy nie
    będą więc towary używane w rozumieniu ustawy o VAT. "
    Ostatnie dwa zdania, czyli nie mogę stosowac stawki zw., bo te towary nie są
    używane dla mnie!!
    Podzielacie moją niepewność??