  • Data: 2006-08-16 15:09:17
    Temat: Re: NIP-3 osobisty rachunek bankowy a podstawa prawna
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:16082006.3D66F1FF@budzik61.poznan.pl...

    > podpowiem ci inne rozwiazanie.
    > Jak pewnie sie domyslasz - US domyslił sie ze to nie jest konto
    > tesciowej,
    > poniewaz podałes je zarówno ty jak i ona i wtedy oni w swojej bazie
    > danych
    > widza ze jeden rachunek jest przypisany do 2 osób. Moze na swoim
    > koncie
    > masz jakies subkonto - podaj ten numer i nie bedzie problemu.

    W NIP-3 należy podać dane posiadacza rachunku, więc zgodnie z prawdą
    podałem swoje dane i raczej to przede wszystkim miało wpływ na reakcję
    urzędnika. Jeśli ichni system jest jednolity dla całego kraju, to
    sytuacja, o której piszesz, być może rzeczywiście również jakiś wpływ
    miała, ale wydaje mi się, że raczej mniejszy. Jeśli każdy US ma swoją
    oddzielną bazę danych - na pewno podanie tego samego rachunku nie miało
    znaczenia, bo o ile województwo to samo, to ze względu na miejsce
    zamieszkania inny jest US teściowej, a inny mój.

    Sam wpadłem na jeszcze inne rozwiązanie, ale i ono nie jest bez wad,
    a poza tym pomyślałem o nim dopiero wobec obstrukcji ze strony US, więc
    powinno być realizowane jak najszybciej. Założę w mBanku eMax plus
    wspólny z teściową. Jeśli uda mi się w kilka(naście) dni, to niedługo
    złożę poprawiony NIP-3, bo kopał się nie będę po odpowiedzi G. Smolika.
    Szkoda tylko, że US okroił tegoroczną nadpłatę o ok. 9 zł. Poza tym
    teściową trzebaby było poprowadzić za rączkę, przynajmniej w obecności
    kuriera z mBanku, o ile oczywiście nie przestraszy się czegoś i nie
    rozmyśli.

    Inna sprawa: kilka lat temu podałem swoje inne konto w Pekao SA
    (obecnie nieistniejące) i mimo że na NIP-3 było inne nazwisko posiadacza
    rachunku, niż składającego zgłoszenie identyfikacyjne, to przelew(y)
    przyszedł jak należy, bez awantury. Tyle że wtedy opis w rubryce B.6
    (obecnie B.7) był o 2/3 krótszy i nie było całego tego chamstwa z
    zastrzeżeniami o własności/posiadaniu.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl