eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMozna wrzucic do rejestru VAT ale nie wrzucac do KPiR? › Re: Mozna wrzucic do rejestru VAT ale nie wrzucac do KPiR?
  • Data: 2005-04-29 20:44:05
    Temat: Re: Mozna wrzucic do rejestru VAT ale nie wrzucac do KPiR?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Apr 2005, Plissken wrote:

    >+ > Jak to jest z kosztami, czy mogę niechcieć pewnych wydatków uznawać
    >+ > za koszt (czyli wpisywać do KPiR), ale chcieć odzyskać zapłacony VAT
    >+ > (czyli ładować do rejestrów)?
    >+
    >+ Nie mozesz.
    >+ VAT od kosztow nie bedacych KUP nie podlega odliczeniu.
    ^^^^^^^^^^^^

    IMHO pytanie jest trochę niedokładnie postawione... a komentarz
    też :) Masz na myśli "nie *dających się zaliczyć* w KUP" czy
    "nie *zaliczonych* w KUP" ?

    W ustawie jest dość wyraźnie:
    +++
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie
    nie mogłyby być
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów
    o podatku dochodowym
    ---

    Czyli jeśli ktoś nie chce uznać za koszt nie dlatego że się
    obawia interpretacji :) (że to NIE koszt) ale tylko dlatego
    że *nie chce*... (allbo dajmy na to - zapomniał :) to IMHO
    ustawa nie zabrania.
    Co miałoby przemawiać przeciw ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd