    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laptop poniżej 3500 - czy to jest ŚT ?
    Date: Wed, 25 Jun 2008 15:55:00 +0200

    On Wed, 25 Jun 2008, juana wrote:

    > Podstawy prawnej nie mam, opieram sie na tym, co mi powiedziala na ten temat
    > ksiegowa z kilkunastoletnim stazem.

    W tym czasie przepisy VAT to się zmieniły diametralnie...
    BTW: jak jedziesz drogą, to też opierasz się na tym co mówią wieloletni
    kierowcy? ;)

    > Jesli masz jakies inne info na ten temat,

    Ależ wyłącznie info z sejmu, podpisane przez prezydenta RP ;)
    Znaczy mam na myśli ustawę.
    Niestety, trzeba wyposażyć się w jakąś colę, na trawienie pomaga
    a ustawa o VAT jest niestrawna :]
    Tyle, ze to jest *obowiązujące* prawo, a nie moje mniemanie.

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 7
    [...]
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    również przekazanie przez podatnika towarów należšcych do jego
    przedsiębiorstwa na cele inne niż zwišzane z prowadzonym przez niego
    przedsiębiorstwem, w szczególnoœci:

    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego
    pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców,
    akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów
    stanowišcych osób prawnych, członków stowarzyszenia,

    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególnoœci
    darowizny
    ---

    Do tego dochodzi art.14 (likwidacja DG).

    No i na deser ów cios w plecy:
    +++
    Art. 29
    1. Podstawš opodatkowania jest obrót [...]
    [...]
    10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawš
    opodatkowania jest cena nabycia towarów[...]
    ---

    pzdr, Gotfryd