eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLaptop poniżej 3500 - czy to jest ŚT ? › Re: Lapek z ST - sprzedaz konkubentowi lub na czesci [Bylo:] Laptop poni?ej 3500 - czy to jest |T ?
  • Data: 2008-06-26 14:19:01
    Temat: Re: Lapek z ST - sprzedaz konkubentowi lub na czesci [Bylo:] Laptop poni?ej 3500 - czy to jest |T ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Jun 2008, juana wrote:

    > Ustawa wymienia podmioty powiazane i powiazanie to generalnie moze sie
    > odbywac na 3 sposoby: pokrewienstwo lub powinowactwo, powiazanie majatkowe i
    > stosunek pracy, zgadza sie?. A jak sie to ma do konkubinatu, w ktorym
    > wspolne jest gospodarstwo domowe, ale nie ma wspolnoty majatkowej? Czy
    > sprzedaz skladnika majatku trwalego konkubentowi jest traktowana jak
    > sprzedaz podmiotowi powiazanemu? Na chlopski rozum powiazanie jest
    > oczywiste, ale ustawa omija ten temat.

    Pozostaje sie zgodzić.
    Ewntualnie można się zastanowić nad zastosowaniem KRiO i powiązań
    rodzinnych jeśli mają dzieci, dotyczyłoby to również rozwiedzionych.

    > Druga rzecz - co ze sprzedaza uszkodzonego laptopa podmiotowi powiazanemu?

    "zależne od humoru kontrolera prawdopodobieństwo na spór z US"?

    > calkowicie zamortyzowany. Naprawa jest nieoplacalna, ale jesli go tak sobie
    > zdejme z EST, to bede musiala zwrocic ponad 2 tysiace VAT-u, bo lapek
    > kosztowal w swoim czasie ok. 10 tys.

    I ten przepis uważam za głupi.
    A było z sensem, czyli obowiązek oddania od postawy określonej jako
    "wartość rynkowa" - czyli spisać kilka zakończonych aukcji z allegro
    i już.
    Niestety, zmienili :(

    > tyle, ile by sie zwracalo przy przekazaniu na cele nie zwiazane z DG? A jak
    > jest z rozebraniem laptopa na czesci i sprzedaniem tychze czesci?

    W archiwach są spory co do zastosowanego określenia, ja jestem
    zdecydowanie za poglądem iż jest to najzwyklejsza "produkcja
    części z gotowych laptopów" :) - pytaniem pozostaje co zrobić
    z odpadami.
    Przy jednym ja bym się nie przejął :)

    pzdr, Gotfryd